Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حکومتی که با مردمش عادلانه رفتار نکند باید منتظر حرکت‌های انقلاب

دهقانی با اشاره به سقوط دیکتاتورهای آفریقا:

حکومتی که با مردمش عادلانه رفتار نکند باید منتظر حرکت‌های انقلابی باشد
نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و الگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات عدالتخواهانه برای هیچ کشوری استثنا قائل نیست، گفت: در هر گوشه‌ای از دنیا اگر حکومتی را مردمش عادلانه رفتار نکند باید منتظر حرکت‌های انقلابی از سوی مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، محمدقیوم دهقانی در جلسه علنی امروز دوشنبه (۷ شهریور) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود عدالت را عامل اصلی ثبات و پایداری حکومت‌ها دانست و افزود: در گوشه و کنار جهان شاهد حرکت‌های انقلابی برای مبارزه با بی‌عدالتی هستیم.

وی اضافه کرد: مطالبات عدالتخواهانه برای هیچ حکومتی استثنا قائل نیست، در گوشه‌ای از دنیا که حکومتی نسبت به مردمش عادلانه رفتار نکند، باید منتظر حرکت‌های انقلابی از سوی مردم خود باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان گفت: ایشان فرمودند پس از ۳۲ سال از انقلاب اسلامی اگر نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم، کشور به دستاوردهای زیاد و بزرگی دست یافته است.

دهقانی با بیان اینکه تمام دولت‌ها در این ۳۲ سال با توجه به امکاناتشان اقدامات خوبی را انجام داده‌اند، ادامه داد: اما برای رسیدن به جایگاه مناسب در منطقه و جهان و برای رفع مشکل تورم و بیکاری مقداری فاصله داریم.

وی تصریح کرد: طرح مشکلات و درخواست مردم مناطق کمتر توسعه‌یافته، نشان‌دهنده اولویت‌های کاری با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای حرکت به سوی تعالی و پیشرفت است.

این نماینده مجلس هشتم، خطاب به نمایندگان و مسئولان گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها یکی از قوانین خوب و نادری است که نتیجه تلاش دولت و مجلس هشتم که اگر به طور کامل و درست و در زمان مشخص شده اجرا شود، نتیجه‌های خوبی برای کشور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر این قانون درست اجرا نشود نتیجه معکوس و خطرناکی برای ملت و کشور خواهد داشت.

دهقانی با تاکید بر اینکه رعایت نکردن بخش‌های حمایتی این قانون باعث نگرانی در میان تولیدکنندگان کشاورزی و صنعت شده است، افزود: تعرفه‌های بالای برق مصرفی که از توان مردم خارج است، به‌خصوص در استان‌های گرمسیر مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورده است.

نماینده مردم سرباز و پیرانشهر ادامه داد: هزینه‌های برق مصرفی برخی از مردم این مناطق از ۱۵۰ هزار تا ۴۵۰ هزار تومان محاسبه شده است؛ مردم چگونه می‌توانند این قبوض را پرداخت کنند.

وی با طرح این سوال که یک کارگر که ۳۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، چگونه می‌تواند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را تامین بکند، گفت: تولیدات بخش کشاورزی و صنعتی نیز باز هم به دلیل تعرفه‌های بالای برق رو به تعطیلی است که از رئیس جمهور می‌خواهم تا این مشکلات را برای رسیدن کشور به توسعه حل کند.

دهقانی یکی از معضلات کشور به‌خصوص استان سیستان و بلوچستان را نرخ بالای بیکاری در این استان عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری در این استان ۲۳ درصد اعلام شده، اما واقعیت این است که نرخ بیکاری به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ارائه آمارهای مقطعی از اشتغال،‌ کاری از پیش نخواهد برد و انتظار می‌رود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل که رئیس جمهور برای امسال پیش‌بینی کرده است، شامل حال استان سیستان و بلوچستان نیز باشد.

دهقانی همچنین در ادامه نطق خود به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش در رابطه با بیکاری، تورم و احداث پروژه‌ها اشاره کرد.


Khaak to sare in khabarnegar ke dalgan ro minevise Algan va Iranshahr ro baa Piranshahr eshtebah migire! :)

No comments:

Post a Comment