Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ممنوعيت برگزاري نماز عيد فطر اهل سنت تهران


مولانا عبدالحميد: رهبر انقلاب اجازه ندهند افرادي تحت هر عنوان، مانع برگزاري نماز عيد اهل سنت شوند

مولانا عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در مراسم پرفيض ختم قرآن كريم در مسجد جامع مكي كه با حضور دهها هزار نفر برگزار شد، با اشاره به اهميت نماز در اسلام گفت: يكي از وظايف مهم حكومت اسلامي اقامه نماز است. {الذين إن مكّنّاهم في الارض أقاموا الصلاة وآتووا الزكاة وامروا بالمعروف ونهوا عن المنكر}. اولين فريضه حكومت دين، اقامه نماز است.وي با اظهار تأسف از اينكه اقليت اهل سنت در بعضي از شهرهاي بزرگ ايران براي اقامه نماز عيدين و جمعه با مشكلات روبرو هستند، افزود: شنيده مي شود كه در تهران، پليس امنيت از ائمه نمازخانه هاي اهل سنت تعهد مي گيرد كه نماز عيد سعيد فطر را برگزار نكنند. اين در حالي است كه نص صريح قرآن از وظايف حكومت اسلامي اقامه نماز را قرار داده است.امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان كرد: جا دارد كه بنده از مقام معظم رهبري درخواست كنم و اين خواسته همه جامعه اهل سنت ايران است كه اجازه ندهند افرادي تحت هر عنواني برادران اهل سنت را از اقامه نماز عيد سعيد فطر و اقامه نمازها در مناسبتهاي ديگر در شهرهاي بزرگ كه اهل سنت در اقليت هستند، ممانعت و جلوگيري نمايند.وي افزود: شيعه و سني دو فرقه اسلامي هستند كه با هم اخوت و برادري اسلامي دارند ولي مساجد و مصلي هايشان جدا از هم است و مسايل فقهي آنها جدا است و با هم تفاوت دارد. امكان ندارد كه مساجد را يكي كرده و پشت سر يك امام آنها را صف كرد. قانون اساسي به پيروان همه مذاهب اجازه داده است كه آزادانه مراسمهاي ديني خود را مطابق با رسم و ديدگاه خود برگزار كنند. ممانعت از آن، خلاف قانون و خلاف عرف است و مايه دل شكستگي و نا اميدي است.ايشان اظهار داشت: در تمام مناطق سني نشين كه برادران شيعه در اقليت هستند، نمازهاي عيدين و جمعه را در مساجد خود طبق فقه و مذهب خويش برگزار مي كنند و هيچ گاه پشت سر اهل سنت اقتدا نكرده اند و نه علماي اهل سنت چنين انتظاري را مطرح كرده اند. اصرار بر اقامه نماز برادران شيعه به امامت اهل سنت و يا اقامه نماز برادران اهل سنت به امامت شيعه، نتيجه اي جز كدورت بيشتر ندارد و به دليل اختلاف ديدگاههاي فقهي امكان پذير نيست. جلوگيري اقليت اهل سنت از اقامه نماز عيدين و جمعه در شهرهاي بزرگ مايه يأس و نا اميدي است.
ايشان در پايان خاطرنشان كرد: اين خواسته، از روي دلسوزي و خير خواهي راعي (حاكميت) و رعيت مطرح مي شود و هيچ قصد سويي در كار نيست.

نامه نمايندگان اهل سنت به رئيس جمهور در مورد نماز عيد فطر اهل سنت تهران
سني نيوز: به دنبال ابلاغ ممنوعيت برگزاري نماز عيد فطر اهل سنت تهران، مجمع نمايندگان اهل سنت در مجلس شوراي اسلامي، طي نامه اي از دكتر احمدي نژاد خواستند تا مسأله مذكور را پيگيري نموده و دستور مساعدت را به مسئولين ذيربط در استان تهران صادر نمايد.
بنا به گزارش اصلاح وب، در پي ابلاغيه اي كه از سوي مسئولين استان تهران مبني بر ممنوعيت برگزاري نماز عيد فطر اهل سنت تهران، صادر شد، مجمع نمايندگان اهل سنت در مجلس شوراي اسلامي، با ارسال نامه اي به رئيس جمهور، از ايشان خواستند تا در خصوص فراهم نمودن زمينه برگزاري نماز عيد فطر اهل سنت تهران، مساعدت و همكاري نموده و دستورات لازم را به استاندار تهران و ديگر مسئولين ذيربط صادر نمايد.
متن اين نامه كه رونوشت آن به دبير مجمع تقريب مذاهب و مشاور رئيس‌ جمهور در امور اهل سنت نيز ارسال گرديده است، به امضاي مجمع نمايندگان اهل سنت در مجلس شوراي اسلامي رسيد كه اسامي اين نمايندگان از قرار ذيل است:
1ـ اقبال محمدي نماينده مردم مريوان و سروآباد
2ـ جلال محمودزاده، نماينده مردم مهاباد
3ـ محمدعلي پرتوي، نماينده مردم سردشت و پيرانشهر
4ـ محمدقسيم عثماني، نماينده مردم بوكان
5ـ فخرالدين حيدري، نماينده مردم سقز و بانه
6ـ امين شعباني، نماينده مردم سنندج، ديواندره، كامياران
7ـ عبدالجبار كرمي، نماينده مردم سنندج، ديواندره، كامياران
8ـ سيدعماد حسيني، نماينده مردم قروه و دهگلان
9ـ سيد فتح الله حسيني، نماينده مردم پاوه و اورامانات
10ـ محمدقيوم دهقان، نماينده مردم ايرانشهر، سرباز و دلگان
11ـ پيمان فروزش، نماينده مردم زاهدان
12ـ حميدرضا پشنگ، نماينده مردم خاش
13ـ يعقوب جدگال، نماينده مردم چابهار
14ـ عبدالله رستگار، نماينده مردم گنبد كاووس
گفتني است، با توجه به اينكه اهل سنت تهران از داشتن حتي يك مسجد در اين شهر محروم اند و نمازهاي خود را در منازل استيجاري برگزار مي كنند، سال گذشته نيز پليس امنيتي تهران با مراجعه به منازلي كه اهل سنت در آنها نمازهاي جمعه و عيدين را برگزار مي‏كردند، با فشار و تهديد مانع برگزاري نماز عيد فطر در اين شهر شدند.
منبع: سني آنلاين

No comments:

Post a Comment