Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نصب ديوار آهني در مقابل خانه ميرحسين موسوي

در ادامه تلاش‌ها براي جلوگيري از ارتباط رهبران مخالفان دولت در ايران با مردم، برخي گزارش‌ها حاكي از آن است كه ماموران حكومتي سرگرم ايجاد يك «ديوار بزرگ» آهني در اطراف خانه ميرحسين موسوي هستند.

سايت اينترنتي كلمه روز شنبه با استناد به مشاهدات برخي از كاركنان رياست جمهوري و پزشكان و بيماران بيمارستان شهيد شوريده اعلام كرده است، «هم‌اكنون ماموران با سرعت زياد مشغول ايجاد يك ديوار بزرگ آهني در معبر ورودي خانه ميرحسين موسوي هستند.»
در اين گزارش آمده است: «پس از قطع تمامي راه‌هاي ارتباطي موسوي و رهنورد، از جمله تلفن‌هاي ثابت و همراه و اينترنت، اكنون با ايجاد ديوار آهني در اطراف خانه‌ي موسوي، حصر آنها وارد مرحله جديدتري شده است و معلوم نيست مقامات قضايي و امنيتي در روزهاي آينده چه برنامه‌اي براي ميرحسين و همسرش در دست اجرا دارند.»

خانه ميرحسين موسوي در كوچه اختر و در منطقه پاستور تهران قرار دارد، كه بسياري از مراكز حساس حكومتي جمهوري اسلامي را در خود جاي داده است.

به دنبال تشديد حملات مقام‌ها و رسانه‌هاي جمهوري اسلامي عليه رهبران مخالفان در ايران، روز شنبه گزارشي درباره «حاصل كامل خانگي» ميرحسين موسوي و همسرش زهرا رهنورد منتشر شده بود.

بر اساس اين گزارش نيروهاي با مرخص كردن محافظان ميرحسين موسوي، نخست وزير پيشين جمهوري اسلامي و همسرش زهرا رهنورد را در حصر كامل خانگي قرار داده‌ بودند.

اين در حالي است كه به نوشته سايت كلمه، كه به ميرحسين موسوي نزديك است، حصر خانگي ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد از روز ۲۵ بهمن ماه آغاز شده و در روز ۲۷ بهمن ماه كامل شده بود.

افزايش فشارها بر ميرحسين موسوي و مهدي كروبي،‌ دو تن از رهبران مخالفان دولت در ايران پس از آن صورت گرفته است، كه در روز ۲۵ بهمن ماه ده‌ها هزار نفر در سراسر ايران به درخواست اين دو دست به تظاهرات زده بودند.

نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي اين تظاهرات را به شدت سركوب كرده و از سوي ديگر مهدي كروبي و ميرحسين موسوي اجازه ترك خانه خود و شركت در اين راهپيمايي را نيافتند.

به دنبال تظاهرات ۲۵ بهمن كه در جريان آن دست كم دو نفر كشته و چندين نفر ديگر زخمي شدند،‌ حملات رسانه‌هاي حكومتي و مقام‌هاي جمهوري اسلامي عليه رهبران مخالفان دولت شدت گرفت.
نصب ديوار آهني در مقابل خانه ميرحسين موسوي

در همين راستا احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان و از حاميان دولت محمود احمدي‌نژاد، در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران به عنوان نخستين مقام جمهوري اسلامي علناً خواستار آن شده بود كه رهبران مخالفان دولت در خانه‌هاي خود زنداني شده و هرگونه ارتباط آنها با مردم قطع شود.

اردشير اميرارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوي، كه در خارج از كشور به سر مي‌برد، با ابراز نگراني نسبت به وضعيت ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد در حصر خانگي، گفته است، حتي غذاي آنها نيز توسط نيروهاي امنيتي تامين مي‌شود.

از سوي ديگر در حالي كه مقام‌هاي جمهوري اسلامي براي قطع ارتباط ميان رهبران مخالفان دولت و مردم تلاش مي‌كنند، شوراي هماهنگي راه سبز اميد و ساير گروه‌هاي اصلاح‌طلب و حامي جنبش سبز در ايران از مردم خواسته‌اند، در روز يكشنبه اول اسفند ماه در تظاهراتي به مناسبت هفتمين روز درگذشت جان‌باختگان تظاهرات ۲۵ بهمن شركت كنند.

No comments:

Post a Comment