Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مولانا عبدالحمید - محدود کردن آزادی راه حل مشکلات نیست

جرس: مولانا عبدالحمید؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان، در بخش از خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه گفت: امروز افکار جهانیان متوجه تحولات خاورمیانه و بویژه کشورهای مصر، لیبی، اردن، یمن و دیگر کشورهای مشابه است، ما امیدواریم که این تحولات به نفع جهان اسلام باشد.

به گزارش سنی آنلاین، وی آزادی را لازمه زندگی دانست و گفت: انسان بدون آزادی احساس رفاه و امنیت نمی کند، خداوند انسان را آزاد آفریده است و انسان تا آخرین لحظه زندگی در تکاپوی دستیابی به آزادی است.
مولانا عبدالحمید افزود: امروز، آزادی فریاد مشترک ملت‏های مسلمان و غیرمسلمان خاورمیانه است و ملتهایی که به آن دست می یابند ابراز شادمانی می کنند و خواستار اصلاح قانون اساسی و ساختارهای قبلی حاکمیت ها هستند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران میثاق ملی همه ایرانیان است، گفت: با وجود اینکه این قانون نیز مانند همه قوانین تدوین شده توسط بشر، دارای نقص و اشکال است، اما در چارچوب همین قانون اساسی فعلی، بسیاری از مشکلات کشور قابل حل و اجرای کامل اصول آن متضمن وحدت و امنیت ملی است.
وی افزود: اصل دوازدهم قانون اساسی بر آزادی مذاهب اهل سنت در انجام مراسم و مناسک دینی خود تصریح کرده است و اجرای این اصل بسیاری از دغدغه ها و نگرانی‏های اهل سنت را برطرف می کند.
مولاناعبدالحمید گفت: تضمین آزادی بیان و اندیشه و آزادی رسانه ها و احزاب توسط دولت، از بروز مشکلات مشابه کشورهای خاورمیانه در کشور ما جلوگیری می کند و موجب می شود که ناله ها و دردها به فریاد تبدیل نشوند.
وی افزود: من خیرخواهان و دلسوزانه می گویم که زندانی کردن افراد و محدود کردن آزادی های اساسی مردم مشکلی را حل نمی کند و مسئولان باید راه حل مشکلات را در وسعت نظر و سعه صدر و شنیدن سخنان مردم و اجرای قانون اساسی به عنوان میثاق ملی کشور، جستجو کنند.

قرآن عظیم الشان بهترین کتاب در بیان سیرت رسول اکرم است
امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش اول خطبه های نماز جمعه اهل سنت زاهدان ضمن تلاوت آیه 21سوره مبارکه احزاب و آیه 7 سوره مبارکه حشر، به بیان نکاتی در مورد سیرت پاک رسول اکرم صلی الله علیه و سلم پرداخت.
اوی با بیان اینکه قرآن عظیم الشأن به بهترین نحو سیرت آنحضرت صلی الله علیه وسلم را بیان می کند، خاطرنشان کرد: این کتاب زرین و بی نظیر و این پیام بزرگ الهی به بشر، بهترین کتاب در بیان سیرت رسول الله صلی الله علیه وسلم است، بر همین اساس وقتی صحابه از ام المومنین حضرت عایشه صدیقه طاهره رضی الله عنها پرسیدند که اخلاق آن حضرت صلی الله علیه وسلم چگونه بود که الله تعالی می فرماید: «إنک لعلی خلق عظیم» (تو از اخلاق والایی برخودار هستی)، ام المومنین فرمود: «کان خلقه القرآن» (یعنی اخلاق آن حضرت صلی الله علیه وسلم قرآن عظیم الشأن بود.)
آری؛ قرآن عظیم الشان به طور کامل در زندگی و اعمال رسول اکرم صلی الله علیه وسلم پیاده شده بود و ایشان هرگز از آن منحرف نبودند.

اگر شما قرآن عظیم الشأن را از ابتدا تا انتها تلاوت کنید، در می یابید که تمام آموزه های آن در هر بابی، چه در باب اعتقاد و توحید و چه در باب جهاد فی سبیل الله و قربانی برای خدا و چه در باب اخلاق و عمل، در حیات طیبه آن حضرت صلی الله علیه وسلم عملاً پیاده بود.
اوی در ادامه با بیان اینکه "هیچ نویسنده ای در دنیا نتوانسته آنگونه که شایسته است سیرت آن حضرت صلی الله علیه وسلم را ترسیم کند." خاطرنشان کرد: آنانی که برای فهم سیرت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم در جستجوی کتابی هستند، بدانند که در این باره کتابی بهتر از قرآن مجید وجود ندارد، با آنکه کتاب های زیادی در بیان سیرت سیدالمرسلین رحمة للعالمین نوشته شده است اما به یقین باید گفت، هیچ نویسنده ای در دنیا نتوانسته است حق این کار را ادا کند، در واقع هیچ کس نمی تواند سیرت رسول الله صلی الله علیه وسلم را آنگونه که شایسته است، ترسیم کند، شاید بتوان گوشه و شمه ای از آن را بیان کرد، به راستی چگونه می توان احوال زندگی و سیرت آنحضرت صلی الله علیه وسلم را به طورکامل بیان کرد، هر کسی در این دریا فقط توانسته غوطه ای بزند و چیز اندکی در اختیار ما قرار دهد.

وضعیت امروز مسلمانان نتیجه دوری آنان از کتاب الله و سنت رسول الله است
مولانا عبدالحمید همچنین ادامه داد: اگر انسانیت روزی بالندگی داشته و توانسته به اوج پاکی و ولایت برسد، این امر نتیجه اتباع از سنت آنحضرت صلی الله علیه وسلم بوده است. اگر روزی مسلمانان در دنیا حرمت و قداست داشته اند، و تمام جهانیان به آنان با دیدۀ احترام می نگریسته اند، این امر در اثر اتباع آنان از سیرت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وسلم بوده است.
امروز هم علت اینکه مسلمانان با اختلاف و تفرقه و تشتت گرفتار آمده و با مشکلات گوناگون مواجه شده اند، این است که آنان از کتاب الله و سنتهای حضرت رسول صلی الله علیه وسلم فاصله گرفته اند، امروز مشکلات تمام دنیا را فرا گرفته اند اما این وضعیت در کشورهای اسلامی و خاورمیانه از همه جا پررنگ تر است.

ایشان همچنین با تاکید بر اینکه هر کس از اصل خود دور بماند در دنیا سرگردان می شود و با مشکلات گرفتار خواهد شد، ادامه داد: بسیاری از کارشناسان و اندیشمندان تصمیم گرفته اند که مشکلات موجود را از بین ببرند و این در حالی است که تعداد بسیار کمی از آنان متوجه اند که سرمنشأ تمام این مشکلات چیست و برای رفع این مشکلات چه باید کرد.
ایشان تاکید کرد: امت مسلمان برای اینکه بتواند رضایت پروردگار متعال را جلب کند و در عصر امروز که عصر پیشرفت و تکنولوژی است به جایگاه واقعی خود برسد و در دنیا تاثیر گذار باشد و سخنش شنیده شود، باید به اعتبار ایمان و تقوا و عمل صالح به گذشته و دور اول خود باز گردد.

تحولات اخیر در خاورمیانه را به فال نیک می گیریم و آن را رحمت الهی می دانیم
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در برخی از کشورهای اسلامی، اظهار داشت: امروز شما می بینید که در خاورمیانه کشمکش‏ها و سر و صداها از همه جا بیشتر شده و تمام رسانه های جهانی و تمام تحلیل ها متوجه این منطقه شده است. ما این وضعیت را به فال نیک می گیریم و آن را رحمت الهی می دانیم.

الله تعالی به انسان آزادی و حق انتخاب داده است
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: خداوند متعال انسان را حتی در مورد دین و دینداری آزاد گذاشته و فرموده است «لا إکراه فی الدین»، (هیچ اجباری در دین نیست) و نیز فرموده: «فمن شاء فلیومن ومن شاء فلیکفر» (هرکس می خواهد، مومن شود و هر کسی می خواهد، کافر شود.)
بشر به هر میزان دارایی داشته باشد، اگر از فقدان آزادی رنج ببرد، هرگز مشکلاتش حل نخواهد شد و زندگی آرامی نخواهد داشت.

الله تعالی انسان را آزاد آفریده و بنابراین انسان تا آخرین نفس برای کسب آزادی تلاش خواهد کرد، اگر شما بخواهید یک انسان را به زور وارد بهشت هم کنید، او حاضر نخواهد بود وارد شود، اما اگر شما بخواهید او را با مهربانی و محبت به سوی جهنم راهنمایی کنید، با شما خواهد آمد؛ این طبیعت بشر است.
آری؛ الله تعالی به بندگان اختیار داده و فرموده است، اگر خوبی‏ها را اختیار کردید جایگاه شما بهشت است و اگر بدی‏ها را اختیار کردید، در جهنم خواهید افتاد.

http://www.rahesabz.net/story/32844

No comments:

Post a Comment