Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

د

در نامه ای به محمد علی جعفری فرمانده کل این نیروی نظامی --- جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران خواستار پرهیز از برخورد خشن با معترضان شدند

دبی-العربیه.نت

شماری از افسران ارشد سپاه پاسداران ایران در نامه که به محمد علی جعفری فرمانده کل این نیروی نظامی نوشته اند از او خواسته اند تا تضمین دهد دستور تیراندازی به سوی تظاهر کنندگان معترض را صادر نخواهد کرد. آن ها همچنین گفته اند که از برخورد خشونت بار با معترضان خودداری خواهند کرد.

روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف در شماره جمعه 18-2-2011 خود در گزارشی با عنوان "سپاه پاسداران ایران به خودداری از تیراندازی متعهد می شود" نوشت امضا کنندگان این نامه جمعی از فرماندهان ارشد واحدهای سپاه پاسداران در تهران، قم، اصفهان و تبریز هستند که در نامه خود تاکید کرده اند کاربرد خشونت علیه مردم با احکام تشیع مخالفت دارد.

در این نامه که به گفته دیلی تلگراف نسخه هایی از آن به طور گسترده میان اعضای سپاه توزیع شده است افسران ارشد سپاه از محمد علی جعفری خواسته اند به واحدهای سپاه پاسداران و همچنین نیروهای بسیج دستور دهد از تیراندازی به سوی مردم در جریان تجمع های مخالف دولت خودد داری کند.

امضا کنندگان نامه یاد شده از فرمانده کل سپاه پاسداران که فرماندهی نیروی بسیج را نیز برعهده دارند خواسته اند تا "با استفاده از اختیارات خود به بسیجیان دستور دهد تا در ماموریت بعدی باتوم های خود را خانه بگذارند."

دیلی تلگراف می افزاید که در بخشی از این نامه به صراحت آمده است: "ما به مردم خود قول می دهیم که هرگز به سوی برادرانمان که در صدد ابراز اعتراضات مشروع علیه سیاست ها و رفتار رهبران کشور هستند تیراندازی نمی کنیم و به آن ها را مورد ضرب و شتم قرار نمی دهیم."

این نامه در حالی منتشر می شود که ایران هم اکنون در فضای ملتهب پس از تظاهرات 25 بهمن قرار داد. میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران معترضان درخواست مجوز این تظاهرات را که هدف از آن اعلام همبستگی با انقلاب های مردمی در تونس و مصر است به وزارت کشور ارائه داده بودند که مقام های ایران از پاسخ به آن خودداری کردند. با این حال معترضان به خیابان آمدند اما نیروهای امنیتی با آن ها برخورد کردند که حاصل آن کشته شدن دو نفر و دستگیری دهها نفر دیگر بود.

در روزهای پیش نیز خبرهایی از اختلاف نظر نیروهای امنیتی در خصوص برخورد با معترضان به دست آمده بود. برخورد با تظاهرات 25 بهمن باعث شد که شعارها از حمایت از انقلاب های تونس و مصر به شعارهایی عله حاکمیت ایران و رهبر آن تغییر یابد.

هم اکنون نیز معترضان ایرانی قصد دارند روز یکشنبه 20-2-2011 به منظور بزرگداشت دو کشته شده تظاهرات 25 بهمن در تهران و دیگر شهرهای ایران تظاهرات کنند. نامه افسران ارشد سپاه پاسداران ایران را می توان در این راستا و بیم از خونبار شدن اعتراض ها تفسیر کرد به ویژه این که برخورد نکردن ارتش های مصر و تونس با معترضان و ایفای نقش میانه در ایران بازتاب بزرگی داشت.

دیلی تلگراف نوشته است که دیپلمات های غربی در تهران صحت این نامه را تایید کرده و گفته اند که متن آن در اختیار آیت الله علی خامنه ای، رهبر، و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری هم قرار گرفته است اما از پاسخ به آن گزارشی در دست نیست.

مقام های رسمی جمهوری اسلامی ایران تا کنون در برابر این گزارش واکنشی نشان نداده اند.


No comments:

Post a Comment