Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

با صدور بیاینه "شورای هماهنگی راه سبز امید"
فراخوان تظاهرات در اعتراض به حسب خانگی موسوی و کروبی در روز سه شنبه

دبی-العربیه.نت

معترضان ایرانی از مردم خواستند روز سه شنبه 29-2-2011 (10 اسفند) در اعتراض به ادامه حبس خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالفان ایران دست به تظاهرات خیابانی بزنند.

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی دو تن از رهبران معترضان ایرانی هم اینک در بازداشت خانگی به سر می برند. فشارها بر این رهبران مخالفان ایران پس از اعلام تظاهرات همبستگی با انقلاب های مردمی تونس و مصر افزایش یافته است.

شورای هماهنگی راه سبز امید که پس از حصر خانگی موسوی و کروبی مسئولیت هماهنگی اعتراض ها را بر عهده دارد، در بیانیه ای که شامگاه جمعه 25-2-2011 منتشر کرد آورده است: "در پی هشدار شبکه های اجتماعی , تشکلهای سیاسی جنبش سبز و بویژه جوانان پرشور اصلاح طلب به اقتدار گرایان حاکم بر کشور برای رفع حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبزاقایان موسوی و کروبی و همسرانشان، شورای هماهنگی راه سبز امید در همراهی با این خواست مشروع و قانونی همگان را دعوت می نماید که دراعتراض به ادامه حصر و زندان خانگی رهبران جنبش روز سه شنبه 10 اسفند، که مصادف با شب تولد میر بزرگوار جنبش است ، از ساعت 5 بعداز ظهر دست به تجمع و راهپیمایی از میدان امام حسین بسوی میدان آزادی با شعارهای یا حسین ، میرحسین و یا مهدی ، شیخ مهدی زنند و بدین وسیله صدای خود را برای آزادی رهبران سبزمان به گوش حاکمیت برسانند."

این بیانیه افزوده است که تظاهرات در شهرستان ها در میدان اصلی برگزار می شود.
این دومین حرکت اعتراضی مخالفان در ایران پس از حبس خانگی موسوی و کروبی است. یکشنبه هفته گذشته نیز شورای هماهنگی راه سبز امید از مردم دعوت کرده بود برای بزرگداشت کشته شدگان در تظاهرات 25 بهمن دست به تظاهرات بزنند.

این بیانیه در ادامه هشدار داده است "در صورتی که صدای اعتراض ما شنیده نشود و حصر و زندان خانگی غیرقانونی رهبران ادامه یابد, علاوه بر راه کارهای مناسب دیگر که شورا در اطلاعیه های بعدی خود پیشنهاد خواهد کرد, از هم اکنون همراهان سبز را دعوت به تجمعات اعتراضی غیر متمرکز در سراسر کشوردر روز 24 اسفند میکنیم."


No comments:

Post a Comment