Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بیانیه كمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران

بیانیه كمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران

مردم آزادیخواه ایران! انجمن ها، مجامع و سازمانهای مدافع حقوق بشر!

دیرزمانیست كه سرزمین دیكتاتورزدۀ ما ایران، پیشینه اى بس دور و دراز از كشمكش میان مدنیت و توحش، آزادی و استبداد، عدالت طلبی و انحصار طلبی را توشۀ راه پرفراز و نشیب تاریخ خویش نموده است۔ ایران سرزمینی است سرشار ازتنوع رنگها، آداب، عقاید، زبا ن ھا، ادیان و تبارها و مردمان گوناگون، و بهمین سبب زمینه ساز همزیستی و آمیزش مسالمت آمیز ملل با فرهنگهاى گوناگون درتاریخ دور و دراز این سرزمین بوده است. به رسمیت شناختن تكثرفرهنگی و ملی موجود درایران کنونی، و دمیدن روح پلورالیسم سیاسی و فرهنگی مدرن در كالبد این سرزمین كثیرالمله، می تواند خمیرمایه ی فراگیرشدن دمكراسی درمنطقه ای گردد كه دیكتاتوری و واپسگرایی حاكم بر آن، در تقابل با بالندگی و دموکراسی قرارگرفته است۔

جمهوری اسلامی ایران این تكثر ملی و فرهنگی را نه فرصتی مغتنم برای توسعۀ دموکراسی و پویایی، بلكه تهدیدی همیشگی برای بقا و حفظ قدرت مطلقه و تمامیت خواه خویش قلمداد نموده و فعالین راه آزادی و برابری انسانی را با توسل به اتهاماتی از قبیل محاربه با خدا، عوامل بیگانه، تجزیه طلب و … ، با اعمال شکنجه های قرون وسطائی به زندانهای درازمدت و اعدام محكوم مى نماید تا مبادا گزندی به قدرت مطلقۀ ولی فقیه ومُلارشی وارد آید.

درچنین فضایی به جای گوش فرادادن به خواستهای سیاسی، مدنی، فرهنگی(زبانی و دینی) و حقوق بشری فعالین سیاسی ملیتهای ایران، همچون مجرمانی بالفطره و شایستۀ كیفر مضاعف معرفی میگردند۔ دراین سی و دوسال، هرساله صدها تن از فعالان سیاسى، فرھنگى و مدنى این ملیتھا به مراکز امنیتی رژیم احضارو مورد بازجوئی و شکنجۀ روحی و جسمی قرارگرفته اند، كه شرح این مظالم وشكنجه هایی که همراه با صدور احكام سنگین كیفری از قبیل اعدا م ها، حبس های ناروا و مجازاتهای اجتماعی و اقتصادی گوناگون علیه این فعالان بوده است، حجم عظیمی از اخبار مربوط به رویدادهای ایران تحت حاکمیت استبدادی جمهوری اسلامی رابه خود اختصاص داده است.

بر كسی پوشیده نیست كه ساختار قدرت سیاسی حاکم و رابطه آن با دستگاه قضایى غیر مستقل ووابسته به آن با قوانین واپسگرایانه و تبعیض آمیزجمهوری اسلامی، منشأ و خاستگاه تمامی اجحافات موجود علیه تمام مردمان ایران و بخصوص ملیتهای ایران می باشد که همچون زنان ایران تحت ستم مضاعف قرار دارند۔ ازهمین رواست كه ما اعضای كمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتها ی ایران ، در راستای صیانت از حقوق زندانیان سیاسی ملیتها و حمایت از خواستهای برحق آنان در ایران، منطبق با مفاد اعلامیۀ جهانی حقوق بشر خواستار لغو تمامی مناسبات و قوانین تبعیض آمیزجمهوری اسلامی ایران و آزادی بی قید و شرط ھمه زندانیان سیاسى و عقیدتى و لغو احكام اعدام آنان می باشیم۔ از تمامی آزاداندیشان، فعالان حقوق بشر و مجامع و محافل بین المللی تقاضا داریم تا در دفاع از حقوق انسانی زندانیان سیاسی ملیتها در زندان های مخوف جمهوری اسلامی ایران پشتیبان ما باشند.

“كمپین د فاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران”، ضمن محكوم نمودن اعدام فعالین سیاسی، فرھنگى ومدنى ملیتهای ایرانی، توجه همگان را به خطری كه هم اكنون جان بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی را در زندان های جمهوری اسلامی ایران تهدید می كند جلب نموده و تمامی كوشندگان راه آزادی ومدافعین حقوق بشر در جهان را به تلاش برای بازداشتن رژیم ایران از سیاست تبدیل کشور ایران به بزرگترین زندان سیاسی و عقیدتی در جهان برای ملیتهای مختلف ساكن این كشور فرا می خواند.

اهداف كمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیّتهای ایران

كمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران، تلاشی است در راستای زدودن و بتاریخ سپردن الفاظ و اصطلاحات ضد بشرى همچون: “زندانی سیاسی”و “جرم سیاسی” از قوانین و نظام حقوقی ایران و دستیابی به وضعیتی كه درآن كسی به خاطر باورھاى سیاسی ، دینی و دفاع از زبان مادریش مورد پیگرد قرار نگرفته و در صحن دادگاهها بر كرسی اتهام نشانده نشود۔ بنیادگذاران این كمپین را جمعی ازفعالان مدنی و حقوق بشری از ملیتهای مختلف ایران تشكیل می دهند و محور فعالیت آنان عبارت خواهد بود از:

· تلاش برای گردآورى و افشای نام کلیۀ زندانیان سیاسی در بیدادگاھھاى جمهوری اسلامی ایران.

· تلاش جهت روشن شدن وضعیت زندانیان سیاسی ملیتهای ایران و سیاستهای جمهوری اسلامی در این رابطه.

· اطلاع رسانی به مجامع بین المللی فعال در زمینه ھاى حقوق بشر و سازمانها ی دفاع کننده از خقوق زندانیان سیاسی .

تلاش برای تشدید فشارهای بین المللی علیه رژیم جمهوری اسلامی ایران، جهت آزادی كلیه زندانیان سیاسی و استرداد حقوق وحیثیت پایمال شدۀ آنان.

كمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایرانبرای حمایت و تایید کمپین روی لینک زیر کیلیک کنید.

http://kampeeyn.blogspot.com/22 ژانویه 2011

http://iranfederal.org/fa/?p=1463#more-1463

No comments:

Post a Comment