Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بازداشتهای دیروز وامروز در احواز -جنایتی دیگر توسط نظام در احواز صورت می گیرد!
صدها احوازی در یک شبانه روز باتهام سنی شدن باز داشت گردیدند!

زنان وکودکان وپیرمردان سالخورده بسیاری در میان بازداشتیها مشاهده می شوند که به اتهام ارتداد از مذهب شیعه به مذهب سنی بازداشت شده اند!
واین است گزارش ما از این حمله وحشیانه رژیم علیه بی گناهان ملت احوازی ما :

دو گزارش عربی دیروز مرکز خبر رسانی جبهه دمکراتیک مردمی ملت عرب احواز و آنچه امروز تاکنون به مرکز رسید نشان از بازداشت بیش از 500 نفر از احوازیهاست که تعدادی زن در میانشان دیده می شوند، که به ظاهر این اشخاص را باتهام برنامه ریزی برای یک حرکت وسیع مردمی بازداشت نمودند در صورتیکه اطلاعات واصله خبر از سبب دیگری دارد وآن اینکه این افراد عبادتند از جوانان شیعه سابق هستند که به مذهب سنی گرویدند والبته این تغییر علت سیاسی ولی تشکل سیاسی وحتی مذهبی نیست واز مذهب تشیع خارج شدن این روزه در احواز بسیار بین جوانان رایج شده است که بیشتر بسبب سرکوب آنها تحت توسط حکومت مذهبی شیعی است بهمین سبب تسنن آنها جنبه سیاسی هم دارد ولی نمی توان آنرا تشکل نامید.

گزارشهای ما نشان می دهد که این حمله وحشیانه مزدوران رژیم با حمله به یک منزل در کوی زرگان در شمال شهر احواز آغاز گردید که در این منزل جمعی از این جوانان نشسته ومشغول صرف چای وقهوه بودند، ولی البته رژیم چنین نشستهایی را در احواز از سال 2005 تحریم کرده وخصوصا جوانان سنی شده را که نظام آنها را " وهابی های مرتد" می نامد ویان بمعنی اینست که آنها به مذهب سنی عربستان سعودی باز گشته که از نظر نظام این نوعی ارتداد است که مجازاتش تا اعدام می رسد!!

آخرین گزارش ما می رساند که این مجموعه بزرگ از جوانان مرد وزن فقط از سه کوی اطراف فرودگاه أحواز بازداشت شده اند که عبارتند از : کوی زرگان، کوی زویه وکوی البروال است.

از کوی زرگان تاکنون تعداد بازداشت شدگان را بین 230-250 گزارش رسیده است که با توجه به اینکه دو کوی مجاور از نظر جمعیتی بزرگتر از این هستند، بنابرین احتمال تجاوز بازدشاتها از مرز 500 نفر بسیار محتمل است.

آخرین گزارش ما حاکیست که دراین گزارشها بعضی خانواده ها تمام أفراد آن باز داشت شده اند ازجمله خانواده های بیت طریخم وأبو الحیه وبیت قسملی که شامل زنان وپیرمردان سالخورىه بسیاری از آتها شده است. در اين گزارش آمده است که آقای محمد حمید زرقانی با تمام برادران وعموزادگان وزنان بازداشت شده اند که مجموعا به بیش از 30 نفر از یک خانواده رسیده است که همه سنی شده اند!!

از تمامی این بازداشت شدگان تاکنون هیچ خبری نرسیده است واطلاعی رسمی از مکان تواجد آنها نیست ولی گزارشهای مرکز خبر رساني تأکید می کند که همه این بازداشت شدگان در تعدادی بازداشتگاه مختلف در شهر احواز که عبارت از انبارهای بزرگ است جمع آوری شده اند.
تعداد از بازداشت شدگانی که اسامی آنه به ما رسیده است عبارتند از:
1.ابوعبدالرحمن
2. توفیق مزرعه
3. سعید ابن سبع زرگانی كه نشست در منزل وي بود،
4. -محسن ابومختار زهیری
5. حمید ابن سبع زرگانی
6. نعیم زرگانی
7. علی حمید جلیل زرگانی،
8. حسین زرگانی
9. حاتم بن کنان زرگانی
10. وصباح بن شرباز زرگانی
11. محمد بن حميد زرگانی با تمام وابستگانش که به 30 نفر می رسند.

تعدادی از این بازداشتیها همراه با همسران خود بازداشت شده که نتیجتا کودکانشان همراه با آنها به جاهای نامعلوم منتقل شده اند واین نشاندهنده وحشیت رژیم اشغالگر وطبیعت جنایتکارانه آنست که این البته مبارزه ملت ما را برای خلاصی کام از یوغ بردگی تشدید می کند.

مرکز خبر رسانی جبهه دمکراتیک مردمی ملت عرب احواز
‏2011‏/02‏/18

No comments:

Post a Comment