Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

فراخوان مردم شهرهای کردنشین ایران برای اعتصاب عمومی در روز یکشنبه

دبی-العربیه.نت

گروه های فعال کرد در اعتراض به کشته شدن دو نفر در تظاهرات 25 بهمن، یکشنبه 20-2-2011 را روز اعتصاب عمومی در مناطق کرد نشین اعلام کردند.

تظاهرات روز دوشنبه 14-2-2011 که به در خواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران معترضان ایران در حمایت از انقلاب های مردمی تونس و مصر برگزار شد، با برخورد نیروهای امنیتی روبرو شد که حاصل این برخورد کشته شدن دو نفر و بازداشت دهها نفر دیگر بود.

صانع ژاله یکی از کشته شدگان دانشجوی کرد سنی مذهب است که مقام های جمهوری اسلامی ایران می گویند او از اعضای بسیج بود که به ضرب گلوله عوامل مجاهدین خلق کشته شد. معترضان اما با رد این سخنان و ارائه تصاویری از او در دیدار با آیت الله حسینعلی منتظری مرجع فقید منتقد حاکمیت ایران می گویند صانع ژاله از معترضان بود و به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده است.

مراسم تشییع جنازه صانع ژاله در دانشگاه هنر، دانشگاه محل تحصیل او، صحنه درگیری میان معترضان و نیروهای بسیج بود که در آن چندین نفر از معترضان بازداشت شدند.

اکنون اصلاح طلبان ایرانی از مردم خواستند به منظور گرامیداشت دو کشته شده تظاهرات 25 بهمن، روز یکشنبه اول اسفند 20-2-2011 در تظاهرات سراسری در میادین اصلی تهران و دیگر شهرهای ایران حضور پیدا کنند.

در همین راستا، سایت "کردیش پرسپکتیو" گزارش داد که "کمیته هماهنگی اعتراضات به قتل صانع ژاله" در دومین بیانه خود ضمن پشتیبانی از اعتراضات سراسری در ایران، در اعتراض به قتل جانباختگان در روز ۲۵ بهمن، صانع ژاله دانشجوی کرد و محمد مختاری دانشجوی تهرانی، از مردم کردستان درخواست کرد تا روز یکشنبه را به اعتصاب سراسری تبدیل کنند.

این کمیته همچنین در بیانیه خود تاکید کرده است که از تظاهرات روز یکشنبه پشتیبانی می کند.

در فراخوان اصلاح طلبان برای تظاهرات روز یکشنه بکه آن را "شورای هماهنگی راه سبز امید" منتشر کرده آمده است: "این حضور پرشکوه، علاوه بر تجدید پیمان با رهبران جنبش سبز برای ادامه راه دشوار آزادی و کرامت انسانی، نشانه اعلام همبستگی با مردم کرد در پاسداشت خون این دو عزیز شیعه و سنی است که به پای مبارزه با استبداد دینی بر زمین ریخت."

شایان ذکر است که پیشتر در اعتراض به اعدام پنج فعال سیاسی کرد شهرهای کرد نشین ایران شاهد اعتصاب سراسری بودند.

No comments:

Post a Comment