Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

روستای پيرسهراب؛ اينجا دانش آموزان کپر هم ندارند

چابهار- خبرنگار روزنامه قدس: دانش آموزان روستاي خوشمب پايين در دهستان پير سهراب چابهار زير يک درخت کهنسال کهير بدون ميز و نيمکت روي زمين نشسته و مشغول به تحصيل هستند.

کريم بخش يکي از معتمدان دهستان پير سهراب به خبرنگار ما گفت: کار زياد شده، اما متأسفانه در اين منطقه از نظر ساخت فضاي آموزشي اصلاً توجهي نشده و جاي سؤال است که آيا دانش آموزان روستاي خوشمب در پنج پايه سرانه ندارند، آيا مسؤولان شهرستان چابهار و استان نبايد سري به اين مدارس بزنند.
اين معتمد مي گويد: بهتر است که چنين مدارسي را آموزش و پرورش تعطيل کند، چون تحصيل در زير يک درخت کهير را نمي شود گفت که جاي تعليم و تربيت، چون در هنگام بارندگي باد و... بايد اين مدرسه تعطيل شود.
اين معتمد مي گويد: دانش آموزان آب خوردن و سرويس بهداشتي ندارند، هنگام تشنگي خانه به خانه مي روند، آب مي نوشند و دوباره سر کلاس درس حاضر مي شوند.
کريم بخش مي افزايد: اين در حالي است که مسؤولان در صدا و سيما اعلام داشتند که مدرسه کپري اصلاً در چابهار نداريم و طرح کپرزدايي از بين رفته است.
وي از اعتصام مدير کل آموزش و پرورش و مسؤولان ذي ربط شهرستان خواست که بازرساني به منطقه اعزام دارند تا مدارس کپري را از نزديک مورد بازديد قرار دهند.

30 دانش آموز روستاي دج دگارو در کپر

محمد محتاج زهي، رئيس شوراي اسلامي روستاهاي دج مي گويد: روستاي دج دگارو 40 خانوار جمعيت دارد که 30 دانش آموز در پنج پايه با دو معلم در کپر مشغول به تحصيل هستند.به گفته وي، دو اتاق به صورت رايگان در اختيار معلمان قرار داده ايم که يکي دفتر دبستان و ديگري محل بيتوته معلمان مي باشد. همچنين کريم بخش يکي از معتمدان دهستان پير سهراب مي گويد: دبستان پنج پايه شهيد محمدعلي آقايي در روستاي ترکاني از توابع دهستان پير سهراب که در اول انقلاب احداث شد، بدون در و پنجره مي باشد که به همت و تلاش مدير دبستان از پول سرانه به مبلغ 500 هزار تومان چند در و پنجره براي کلاسها خريداري شد که تا به حال نصب نشده است.به گفته وي، متأسفانه سقف چوبي دبستان به طور کلي خراب شده و از داخل کلاسها آسمان ديده مي شود.کريم بخش معتمد روستا و محمد محتاج زهي رئيس شوراي اسلامي دج ها از مسؤولان خواستند براي رفع اين مسايل و مشکلات چاره انديشي کنند.

http://www.iranpressnews.net/source/093004.htm

No comments:

Post a Comment