Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سازمان گزارشگران بدون مرز برخورد با رسانه‌ها در ایران را محکوم کرد

سازمان گزارشگران بدون مرز می گوید که مقامات ایرانی اقدام به سانسور گسترده رسانه های ایرانی کره اند

سازمان گزارشگران بدون مرز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای محدودیت‌های جدید ایجاد شده برای رسانه‌ها و روزنامه نگاران در ایران را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: "از تاریخ ۲۰ بهمن، مقامات جمهوری اسلامی اقدام به سانسور گسترده رسانه‌هایی کردند که درباره تظاهرات ۲۵ بهمن اطلاع رسانی می‌کردند. بسیاری از سایت‌های مستقل اطلاع رسانی و نزدیک به مخالفان از جمله جرس و کلمه، سایت بالا‌ترین که یکی از پایگاههای اصلی هوادارن جنبش اعتراضی ایران است و سایت گویا نیوز که اخبار متنوعی را منتشر می‌کند تحت حملات شدید قرا گرفته‌اند. همچنین دربسیاری از مناطق ایران صفحات جی میل، گوگل ریدر و یا صفحه‌ ای میل یاهو قابل دسترسی نیستند."

این سازمان در ادامه بیانیه خود افزوده است که مقامات ایرانی از روز ۲۵ بهمن با ارسال پارازیت بر روی امواج تلویزیون‌های فارسی بی‌بی سی و صدای امریکا، حمله به سایت‌های اینترنتی، ممانعت از کار رسانه‌های خارجی و دستگیری کارکنان رسانه‌ها سرکوب رسانه‌ها را تشدید کرده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز گفته است: "در روز ۲۶ بهمن، ماموران امنیتی لباس شخصی به منزل حسین کروبی، مدیر اجرایی روزنامه توقیف شده اعتماد ملی حمله و پس از شکستن در منزل، رفتاری خشونت آمیز با اعضای خانواده داشته‌اند."

دستگیری قانع ژاله، برادر صانع ژاله یکی از کشته شدگان تظاهرات ۲۵ بهمن پس از مصاحبه با صدای امریکا و تکذیب ادعای رسانه‌های دولتی مبنی بر وابستگی برادرش به بسیج و هواداری از حکومت از سوی ماموران وزارت اطلاعات یکی دیگر از موارد مورد اشاره این بیانیه است.

سازمان گزارشگران بدون مرزر در پایان بیانیه خود به بازداشت محمد حسین خوشوقت، مدیر سایت فرارو و غلامعلی دهقان، مدیر سایت آفتاب نیوز در تاریخ ۲۷ بهمن اشاره کرده و نوشته است: "علت دستگیری مدیران فرارو و آفتاب نیوز، انتشار اخباری درباره صدور مجوز از سوی وزارت کشور برای تظاهرات ۲۵ بهمن به علت درخواست عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه منشر کرده بودند. هر چند مدیران این دو سایت اعلام کرده بودند انتشار این خبر به دلیل هک شدن سایت آن‌ها بوده است."

پیش از این هم، سازمان گزارشگران بدون مرز، در بیانیه ای، ایران را بزرگترین زندان روزنامه نگاران نامیده و خواهان آزادی فوری تمام روزنامه نگاران زندانی در این کشور شده بود.

گزارشگران بدون مرز، سازمانی بین المللی و غیر انتفاعی است و مقر آن در پاریس قرار دارد. این سازمان در زمینه حمایت آزادی بیان و دفاع از روزنامه نگاران فعالیت می کند.

BBC

No comments:

Post a Comment