Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

 با قطع ارتباط کامل با آن ها پس از صدور بیانیه قوت گرفت
نگرانی از احتمال انتقال میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به مکانی نا معلوم


دبی-العربیه.نت

از روز گذشته سه شنبه 15-2-2011 پس از صدور بیانیه میرحسین موسوی در تشکر از مردم برای حضور در تظاهرات روز دوشنبه 25 بهمن، خانه او به محاصره کامل نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در آمده و همه راه های ارتباطی با او و همسرش زهرا رهنورد قطع شده است به گونه ای که فرزاندان آن ها از احتمال انتقالشان به مکانی نا معلوم نگران هستند .

دوشنبه 14-2-2011 معترضان ایرانی به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی دوتن از رهبران اصلاح طلبان ایران در حمایت از انقلاب های مردمی در مصر و تونس دست به تظاهرات زدند. موسوی و کروبی هفته گذشته درخواست مجوز تظاهرات را از وزارت کشور ایران کرده بودند که به این درخواست پاسخ داده نشد. با این حال معترضان مبادرت به خارج شدن به خیابان ها و راه اندازی تظاهرات کردند که با برخورد نیروهای امنیتی روبرو شدند. حاصل این برخوردها کشته شدن دست کم 2 نفر و دستگیری دهها نفر دیگر بود.

میرحسین موسوی شامگاه سه شنبه روز بعد از تظاهرات در بیانیه ای از حضور مردم در تظاهرات تشکر و برخورد با آن ها را محکوم کرد.

بنا به گزارش های دریافتی از ایران اکنون حتی فرزندان مهندس موسوی و زهرا رهنورد امکان دیدار با آن ها را ندارند. تلفن ثابت او قطع شده است و محافظین او در پاسخ به فرزندانش گفته اند تعدادی مامورین وزارت اطلاعات در دفتر آنها مستقر شده و مانع برقراری هرگونه ارتباط با موسوی هستند.

دختر مهندس موسوی که شب گذشته برای دیدار با پدر و مادرش عازم خانه آنها شد مشاهده کرده است که یک اتومبیل ون به گونه ای در ابتدای کوچه ایستاده است که امکان عبور، حتی بصورت پیاده نیز از کنار آن وجود ندارد. مامورین مستقر در ون در پاسخ به اعتراض او گفته اند که به دستور دادستان تهران مبادرت به حصر مهندس موسوی کرده اند.

بنا بر این گزاش ماموران آنتن هایی را در اطراف خانه موسوی کار گذاشته اند که عبور امواج مربوط به موبایل را غیر ممکن می سازد. در حالی که بیش از 24 ساعت از حصر موسوی و همسرش در منزل می گذرد هیچ یک از نزدیکان او موفق به هیچ گونه تماسی با آنها نشده اند و حتی مطمئن نیستند که آیا آنها در خانه خود هستند یا به جای دیگری منتقل شده اند.

این در حالی است که به دنبال تظاهرات غیر دولتی دوشنبه در ایران در شماری از نمایندگان "مجلس شورای اسلامی ایران" در جلسه علنی صبح امروز خواستار اعدام موسوی، کروبی و خاتمی شدند.



No comments:

Post a Comment