Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

" برای جلوگیری از تکرار شدن تجربه میدان التحریر قاهره"
نیروهای امنیتی میدان های اصلی تهران را اشغال کرده اند

دبی-العربیه.نت

خبرهای رسیده از تهران پایتخت ایران حاکی از آن است که نیروهای امنیتی، گارد ضد شورش، نیروهای بسیج و افراد موسوم به لباس شخصی برای جلوگیری از شکل گیری هر گونه تجمع و راهپیمایی، از صبح امروز یکشنبه 20-2-2011 در میادن و خیابان های اصلی شهر مستقر شده اند.

این حضور به گونه ای است که شاهدان عینی از تبدیل شدن تهران به یک پادگان بزرگ سخن می گویند و تاکید می کنند نیروهای امنیتی تلاش می کنند تجربه تحصن معترضان در میدان التحریر قاهره تکرار نشود.

"شورای هماهنگی راه سبز امید" و دیگر گروه های اصلاح طلب ایرانی از مردم خواسته اند به منظور گرامیداشت دو کشته شده تظاهرات 25 بهمن، روز یکشنبه اول اسفند 20-2-2011 در تظاهرات سراسری در میادین اصلی تهران و دیگر شهرهای ایران حضور پیدا کنند.

دوشنبه 14-2-2011 معترضان ایرانی برای اعلام حمایت از انقلاب های مردمی در تونس و مصر در تهران و شمار دیگری از شهرهای ایران از جمله اصفهان ، شیراز ، کرمانشاه، رشت و اهواز تظاهرات برپا کردند که در اثر برخورد نیروهای امنیتی با معترضان، دو نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی و بازداشت شدند.

خبرهای رسیده از تهران حاکی از آن است که از ظهر امروز یکشنبه نیروهای موسوم به لباس شخصی و گارد ویژه درمیدان های اصلی شهر به نمایش نیروهای خود پرداختند.

برخی از این نیروها با تشکیل کاروان هایی از موتور سواران در خیابان های شهر گشت زده و شعار "حیدر، حیدر" سر می دادند. تا ساعاتی پیش نیز گزارش ها حاکی از آن بود که نیروهای امنیتی با استقرار در ورودی های میادین انقلاب و آزادی مانع از ورود مردم به آن ها می شدند.

با این حال حضور نیروهای امنیتی مانع از شکل گیری تجمع های پراکنده معترضان نشده است .

بر اساس گزارش منابع معترضان جمعی از مردم با تجمع در برابر ساختمان صدا و سیما در خیابان ولی عصر اقدام به سر دادن شعار الله اکبر کرده اند. این تجمع با یورش نیروهای امنیتی و پرتاب گاز اشکاور به خشونت کشیده شد.

سایت "کلمه" نزدیک به میر حسین موسوی با اشاره به تجمع های پراکنده معترضان در خیابان ولی عصر، میدان انقلاب و خیابان آزادی نوشته است که نیروهای ضد شورش، امنیتی، انتظامی، لباس شخصی و بسیج در سطح شهر حضور پرشماری دارند و فضای شهر امنیتی است.

یکی از شاهدان عینی نیز گفته است که "میدان ولیعصر شدیدا شلوغ شده و یگان های ضد شورش به سمت جمعیت گاز اشک آور شلیک کرده اند و جنگ و گریز خیابانی به سمت بلوار کشاورز و خیابان کریمخان شکل گرفته است."

همچنین گزارش های رسیده حاکی از تجمع گروهی از شهروندان معترض در خیابان توانیر تهران است. بنابراین گزارش شهروندان در دسته های ده ها نفری شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر می دهند و دست های خود را به علامت پیروزی بالاگرفته اند.

موتور سوارهای بسیج با حرکت در پیاده روها و ضرب و شتم معترضان درصدد پراکندن معترضان هستند. این گزارش همچنین حاکی از شدت یافتن درگیری ها در حوالی میدان ونک است.

با پایان یافتن ساعت کاری ادارات و سازمان ها هر لحظه بر تعداد مردم اضافه می شود.

حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان های انقلاب و آزادی مشهود است. تعداد زیادی از تظاهرکنندگان در مسیر میدان ونک و چهار راه ولیعصر حضور دارند.

همچنین گزارش رسیده حاکی است که نیروهای ضد شورش در میدان پاستور، چهارراه کارگر، آذربایجان حضور دارند. ماموران نیروی انتظامی در ضلع شرقی میدان انقلاب مستقر شده و ماموران شهرداری سطلهای زباله را جمع می کنند تا از آتش زدن آنها جلوگیری شود.

این گزارش افزوده است: "در محدوده صدا و سیما که بخشی از نیروهای سپاه که پادگان آنها در پایین سازمان صدا و سیما قرار دارد، مسئولیت حفاظت از این سازمان را برعهده گرفته اند. گستردگی مسیرهای تظاهرات امروز تمرکز نیروهای امنیتی را برهم ریخته و خودروهای آنان در تمام این مسیرها در حال رفت و آمد هستند."

از میدان انقلاب ینز خبر می رسد که لباس شخصی ها از کتاب فروشی های حوالی دانشگاه تهران می خواهند تا هرچه سریع تر مغازه های خود را تعطیل کنند. در مقابل دانشگاه تهران و دانشگاه شریف نیز تعداد زیادی از خودروهای انتظامی و موتورهای یگان های ضد شورش مستقر شده اند.


No comments:

Post a Comment