Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حکم اعدام برای 7 شهروند عرب ایرانی به جرم تروریک روحانی

یک شهروند عرب در یکی ار خیابانهای اهواز
دبی – العربیه نت

دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران حکم اعدام هفت نفر از شهروندان عرب در اهواز در جنوب ایران را به اتهام ترور یک روحانی شیعه صادر کرد.

سازمان حقوق بشر اهواز مستقر در لندن در بیانیه ای که امروز سه شنبه 6 – 10 – 2009 منتشر شد ،اعلام کرد : " از روند دادرسی این افراد اطلاعی در دست نیست اما گفته می شود تمامی این افراد اتهام وارد شده مبنی بر ترور هشام صیمری روحانی شیعه در اهواز را رد کرده اند."

براساس این بیانیه دستگاه امنیتی ایران این افراد را در آگوست سال 2007 دستگیر کرده بود و از آن تاریخ در سلولهای انفرادی در یکی از بازداشت گاههای متعلق به اداره اطلاعات اهواز به سرمی برند.

این سازمان همچنین گفته است متهمان على ساعدي 25 ساله ، وليد نيسي 23 ساله ، ماجد فرادی پور26 ساله ، دعير مهاوی 50 ساله و فرزندش ماهرمهاوی 21 ساله ، أحمد ساعدی 28 ساله ويوسف لفته پور همگی به جرم ترور روحانی مذکور به مرگ محکوم شدند.

سازمان حقوق بشر اهواز حكومت جمهوري اسلامي را به " سركوب مردم عرب اهواز " متهم كرده است و از همه سازمان های حقوق بشر در ایران ، جهان عرب و سایر مناطق جهان به ویژه سازمان عفو جهانی ودیده بان حقوق بشر خواسته است تا برای توقف این احکام جائرانه تلاش کنند و جان اين متهمان را از مرگ نجات دهند.

No comments:

Post a Comment