Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر --- ایرانشهر مقام نخست تولید گندم را در سیستان


خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: این شهرستان از نظر تولید گندم در سیستان و بلوچستان مقام نخست را داراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، علیرضا دهمرده اظهارداشت: محصولات مهمی چون گندم، ذرت، دانه‌های روغنی و محصولات باغی متفاوتی در سطح زمین‌های زیرکشت شهرستان به عمل می آید که از این لحاظ، شهرستان ایرانشهر قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: 430 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در سطح شهرستان ایرانشهر کشت می‌شود.
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: با جدا شدن شهرستان دلگان از ایرانشهر، خدمات رسانی به کشاورزان نسبت به گذشته از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است به طوری‌که خدمات جداگانه به این شهرها ارائه می شود.

دهمرده خاطرنشان کرد: ‌بیش از 60 درصد محصولات گلخانه‌ای استان در شهرستان ایرانشهر به عمل می آید.
وی در ادامه گفت: با راه اندازی پروژه مهم سد شیرآباد در آینده نزدیک، شاهد توسعه اراضی پایین دست که قابلیت کشت را دارند و به تغذیه سفره‌های زیرزمینی کمک قابل ملاحظه‌ای به رونق کشاورزی منطقه می‌کند، باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر بیان کرد: انتقال آب با لوله برای نخستین بار در استان در منطقه ایرانشهر صورت گرفته که در گذشته آبیاری با سیستم کانال انجام می‌شد که از این طریق میزان تبخیر آب زیاد بوده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سطح 600 هکتار در شهرستان اجرا شده است.
دهمرده گفت: احداث و بهداشتی کردن جایگاه‌های دام و طرح افزایش تولیدات ذرت علوفه‌ای برای تغذیه دام، همچنین راه‌اندازی کلینیک گیاه پزشکی و پرداخت یارانه بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان در سال 88، از جمله اقدامات مهم این اداره است.
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر خاطرنشان کرد: توزیع 50 هزار اصله نهال به صورت یارانه‌ای از طرف جهاد کشاورزی به کشاورزان و برطرف کردن نیاز شهرستان به بچه ماهی برای پرورش این آبزیان، یکی از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی در این منطقه است.

وی در ادامه خبر از راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی تا چهار ماه دیگر در شهرستان ایرانشهر را داد.
دهمرده افزود: بسته‌بندی خرما با مارک مکران و توزیع آن در سطح استان و خارج استان به زودی صورت می‌گیرد که اشتغالزایی خوبی برای جوانان منطقه خواهد داشت.

No comments:

Post a Comment