Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

برای مقابله با حمله احتمالی ایران --- آمریکا شبکه دفاع موشکی خود را در منطقه تقویت کرد

دبی – العربیه نت

روزنامه نیویورک تایمز روزشنبه 30-1-2010 اعلام کرد آمریکا برای مقابله با هجوم احتمالی ایران شبکه دفاع موشکی خود را در مقابل سواحل جنوبی ایران تقویت کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع نظامی درآمریکا نوشت واشنگتن درمقابل سواحل ایران کشتی های پیشرفته وهمچنین شبکه های دفاع موشکی در سواحل قطر ، امارات متحده عربی ، بحرین و کویت مستقرکرده است.

بر اساس این گزارش ممکن است درسواحل عمان نیزشبکه های دفاع موشکی مستقرشود.

نیویورک تایمزمی افزاید کشورهای عربی به دنبال افزایش توان نظامی ایران بیش از گذشته به موضوع استقرارشبکه های دفاعی آمریکا در خاک خود اهمیت می دهند.

این روزنامه به نقل از یک مقام بلندپایه نظامی گفت : " هدف اولیه ما بازدارندگی ایرانی ها " از حمله به همسایگان است و" هدف دوم اطمیان بخشیدن به کشورهای عربی است تا اینکه برای دست یابی به سلاح اتمی احساس نیاز نکنند همچنین بخشی از این اقدام برای اطمینان بخشی به اسرائیلی ها است."

این اقدام برای مقابله با حمله احتمالی نظامی ایران به دنبال افزایش تحریم های بین المللی وهمچنین برای منصرف کردن اسرائیل از حمله به تاسیسات اتمی ایران صورت می گیرد.

در همین حال عمرو موسی تاکید کرد حمله نظامی به ایران منطقه را با موجی از خشونت ها مواجه خواهد ساخت.

دبیرکل اتحادیه عرب در نشست کشورهای عربی در مورد مسائل اقتصادی خاورمیانه در حاشیه اجلاس داووس که توسط تلوزیون العربیه برگزارشد با اشاره به مناقشه اتمی بین ایران وغرب افزود :" هرگونه حمله نظامی به ایران موجی از خشونت های احتمالا پایان ناپذیر را به منطقه خواهد کشاند."

وی بر ادامه تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به مساله اتمی ایران تاکید کرد.

No comments:

Post a Comment