Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

رفسنجانی به تلاش برای " خلع ید آیت الله خامنه ای " متهم شد

دبی – العربیه نت
غلام حسین الهام ازمقامات نزدیک به محمود احمدی نژاد ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت ومجلس خبرگان ایران را به تلاش برای خلع ید آیت الله خامنه ای متهم کرد.

الهام شب گذشته در نشستی در قم گفت : " رئيس مجلس خبرگان با طرح ايده شورای فقاهت به دنبال خلع ید از ولایت بود.

"وی افزود " جریان هاشمی می خواست از طریق تغییر ساختارها ، نظام را دچار مشکل کند و طرح شورای رهبری و به دنبال آن شورای فقاهت که هر دو بر خلاف قانون اساسی بود نیز درهمین راستا باید مورد ارزیابی و دقت قرارگیرد.

"به گفته او " این شورای فقاهت یک نوع خلع ید از ولایت بود وغرض از این گونه کارها نوعی تغییر ساختار بود."آقای الهام در دولت نهم دبیرهیئت دولت ، سخنگوی دولت ، وزیردادگستری ورئیس ستاد مقابله با قاچاق کالا وارز بود اما پس از تصویب قانونی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ممنوعیت تصدی چند مسئولیت به شکل همزمان درحال حاضر فقط عضو شورای نگهبان است و در کابینه جدید احمدی نژاد مسئولیتی ندارد.

هواداران محمود احمدی نژاد طی ماههای گذشته به شکل بی سابقه ای اکبرهاشمی رفسنجانی را آماج انتقادهای تند قرار داده اند.محمد یزدی دیگر عضو شورای نگهبان اخیرا آن بخش از اظهارات رفسنجانی در جمع اعضای حزب اعتدال وتوسعه که در آن تاکید کرده بود " رهبری می تواند مشکلات موجود را حل کند " توهین به آیت الله خامنه ای توصیف کرده بود.

او خطاب به رفسنجانی گفت :" من این نوع اظهارات را نمی ‌فهمم؛ شما با حكم رهبری مسئولیت گرفته ‌اید آن وقت این طوری صحبت می‌ كنید."رفسنجانی روز گذشته با اشاره به اظهارات یزدی گفته بود " با صحبت های ایشان واطلاعات رسیده این بار بوی توطئه به مشام می رسد ".

وی تاکید کرد قصد دارد به شکل مکتوب جواب محمد یزدی را بدهد تا به گفته او " مسائل ایشان در زمان امام راحل و در جلسه انتخاب رهبری بعد از ارتحال امام و در قوه قضاییه " را به او گوشزد کند.

انتقاد هواداران احمدی نژاد از آقای رفسنجانی زمانی آغاز شد که رئیس جمهوری اسلامی درمناظره تلوزیونی با میرحسین موسوی چندتن از مسئولان بلندپایه از جمله هاشمی رفسنجانی را به کارشکنی وفساد اقتصادی متهم کرد.رفسنجانی در واکنش به این اتهام ها از مسئولان صدا وسیما خواست تا به او فرصت دفاع از خود وفرزندانش را بدهند اما با درخواست او موافقت نشد.

او پس از آن در نامه ای به رهبرجمهوری اسلامی ایران اتهام های احمدی نژاد را "عاری از حقیقت و غیرمسئولانه " خواند وخواستار دخالت آیت الله خامنه ای برای " رفع فتنه‌های خطرناک و خاموش کردن آتشی که دودش در فضا قابل مشاهده است" ،شد
غلام حسین الهام با اشاره به نامه رفسنجانی گفت: " وی در این نامه علاوه بر اینکه احمدی‌ نژاد را فاقد صلاحیت و هم ردیف منافقان و بنی‌ صدرمعرفی کرده بود، به نوعی نظام را تهدید کرد و دقیقا سناریوی بعد از انتخابات در آن تعیین شده بود.

"الهام همچنین هاشمی رفسنجانی را به تلاش برای " مشروعیت بخشی به اهدافش " متهم کرد وگفت : " آقای هاشمی اصلا اعتقادی به مشارکت حداکثری درانتخابات ندارد وممکن است از لحاظ سیاسی جور دیگری عمل کند اما هر چه هدفش پیش برود به آن مشروعیت می بخشد.

"او افزود :" هاشمی حتی در یک جایی بیان کرده بود که دوره مدارا با دولت احمدی‌ نژاد تمام شده است وحتی برای فشار به رهبری برخلاف قواعد، مجلس خبرگان را تحت فشار قرار داد تا این مجلس صلاحیت احمدی‌ نژاد را مورد ارزیابی قرار دهد اما خوشبختانه بزرگان مجلس خبرگان رهبری با تدبیر خود اجازه چنین کاری را نداده و این موضوع را تدبیر کردند. "

No comments:

Post a Comment