Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

استاندار: با اجاره دهندگان منزل و مغازه به اتباع بشدت برخورد مي شود


آخرين مهلت براي خروج اتباع بيگانه از سيستان وبلوچستان:
استاندار: با اجاره دهندگان منزل و مغازه به اتباع بشدت برخورد مي شود

زاهدان-استاندار سيستان و بلوچستان با تاکيد بر خروج اتباع بيگانه از اين استان گفت: مالکاني که مغازه يا منزل خود را به اتباع بيگانه غيرمجاز اجاره دهند تحت پيگرد قانوني قرار مي گيرند و با آنان بشدت برخورد مي شود.

به گزارش دريافتي روز شنبه ايرنا از روابط عمومي استانداري، مهندس "علي محمد آزاد" در نشست ستاد ساماندهي و مقابله با حضور و ورود اتباع بيگانه غيرمجاز سيستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شوراي عالي امنيت ملي حضور اتباع بيگانه در اين استان ممنوع است.
وي افزود: فروش و اجاره مسکن، واگذاري محل کسب و کار به اتباع بيگانه غير مجاز است و با عاملان آن بعنوان معاونت در جرم برخورد قضايي مي شود.
آزاد از مسوولان قضايي و انتظامي خواست با افرادي که واحد مسکوني و صنفي خود را در اختيار اتباع بيگانه قرار دهند برخورد قانوني کنند.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس وظيفه ديني، حس نوع دوستي و حسن همجواري با توجه به شرايط ويژه افغانستان و اشغال خاک اين کشور و وضعيت جنگي و نابساماني آن، بهترين مهمان نوازي را نسبت به اتباع افغان طي 31 سال گذشته انجام داده است.
مدير کل اتباع بيگانه سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست بيان کرد: اکنون بيش از 70 هزار تبعه خارجي مجوزدار و 300 هزار تبعه غيرمجاز در اين استان زندگي مي کنند.
"اميد شهرکي" بيان کرد: آخرين مهلت قانوني اتباع مجاز براي خروج از سيستان و بلوچستان تا پايان بهمن ماه امسال اعلام شده است.
وي افزود: با پايان يافتن مهلت قانوني، حضور اتباع بيگانه مجاز نيز در سيستان و بلوچستان غيرمجاز محسوب و برابر قانون با آنان برخورد مي شود.
مدير کل کار و امور اجتماعي سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست اظهار داشت: اتباع بيگانه ساکن در استان بسياري از فرصت هاي شغلي را اشغال کرده اند.
"محمد عرب کنگان" گفت: اکنون 100 هزار فرصت شغلي توسط اتباع غير مجاز در سيستان و بلوچستان اشغال شده است.
وي افزود: 57 درصد اتباع خارجي غيرمجاز در بخش صنعت و معدن ، ساختمان و صنايع وابسته مشغول به کار هستند.
رييس کل دادگستري سيستان و بلوچستان و دادستان زاهدان نيز آمادگي دستگاه قضايي براي برخورد با اتباع بيگانه غير مجاز و کساني که به آنان منزل يا مغازه کرايه دهند را اعلام کردند.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان نيز دراين نشست ياد آور شد: امسال با تلاش ماموران انتظامي 77 هزار و 967 تبعه غير مجاز دستگير و از کشور طرد شدند.ک/1
7311/ 653/569


انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 914281

No comments:

Post a Comment