Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

هشدار مجمع روحانیون مبارز به رئیس قوه قضاییه

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه
۱۳۸۸/۰۷/۲۰

مجمع روحانیون مبارز روز یک‌شنبه در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضاییه هشدار داد که اگر این قوه «از عهده وظایف و مسئولیت‌های خود برنیاید» باید «نسبت به تداوم بی‌عدالتی‌ها پاسخ‌گو باشد». این نخستین بار نیست که مجمع روحانیون مبارز به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران واکنش نشان داده و به بازداشت معترضان به نتیجه انتخابات که عده زیادی از مقامات سابق جمهوری اسلامی هم در میان آنها هستند اعتراض می‌کند.

این مجمع که محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، ریاست شورای سیاست‌گذاری آن را بر عهده دارد اوایل شهریورماه گذشته نیز از آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، خواسته بود که «برای تسریع در رسیدگی به موارد نقض قانون در زندان‌ها دستور قاطع صادر کند و به اقدامات غیرقانونی در این قوه پایان دهد».

مجمع روحانیون مبارز بار دیگر با اشاره به این اقدامات غیرقانونی اشاره می‌کند که «ضابطان دستگاه قضایی نه تنها در جنایتگاه کهریزک، که در سایر موارد نیز مرتکب تخلفاتی شده‌اند».

مجمع در نامه خود «شکستن در منازل بعضی از متهمان، ورود نیمه‌شب به منزل بعضی دیگر، انعکاس اتهامات اثبات‌نشده در رسانه‌های عمومی، و نگهداری متهمان در بازداشتگاه‌های انفرادی» را از جمله نمونه‌های این تخلفات برشمرده است.

مجمع روحانیون مبارز در جدیدترین نامه خود با اشاره به «خون‌های به ناحق ریخته شده و زنان و مردانی که ناعادلانه به بند کشیده شدند» می‌گوید که «عملکرد‌های ناصواب و سوء‌تدبیرهای آمیخته با خشونت حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی را نشانه رفته است».

مجمع همچنین در نامه سرگشاده خود به «برخی از مطبوعات و نشریات وابسته به جریان حاکم» اشاره می‌کند که «از امنیت و آرامش و اطمینان در برابر آن چه می‌نگارند برخوردارند».

در این نامه درباره «صاحبان قلم‌های هتاک و نشریات لجام‌گسیخته» آمده است: «عدم برخورد مسئولان با این رسانه‌ها به این شائبه دامن زده است که گویا دستگاه قضایی نمی‌تواند یا نمی‌خواهد مانع این قلم‌های هتاک شود.»

هفته گذشته نیز محمدعلی انصاری، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی، در نامه‌ای به محمدجواد لاریجانی، برادر رئیس قوه قضاییه، به «بعضی از اصحاب رسانه و مطبوعات» اشاره کرده و آنها را عامل «بسیاری از تنش‌ها و اختلافات» معرفی کرده بود.

مجمع روحانیون مبارز نیز در نامه سرگشاده خود همچون آقای انصاری در دفاع از خانواده آیت‌الله خمینی به موسسه نشر آثار و بیت او اشاره می‌کند که «این روزها از هجمه هتاکان در امان نمانده است».

مجمع روحانيون مبارز از تشکل‌های سياسی سابقه‌دار در جمهوری اسلامی است که روحانيونی نظير موسوی خوئينی‌ها، موسوی لاری، انصاری، موسوی بجنوردی، و محتشمی‌پور در آن عضويت دارند. اعضای اين گروه در زمان حيات آيت‌الله خمينی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، از نزديکان وی محسوب شده و از جانب وی عهده‌دار مسئوليت‌های مختلفی در جمهوری اسلامی بودند.

اين تشکل از منتقدين جدی محمود احمدی‌نژاد و دولت اوست و در انتخابات رياست جمهوری اخير از ميرحسين موسوی حمايت کرد.

برخی چهره‌های نزديک و طرفدار دولت در حاشيه حوادث اخير خواهان انحلال مجمع روحانيون مبارز شده بودند.

Radifarda

No comments:

Post a Comment