Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

فرمانده ستاد مرزبانی جنوب شرق کشور:90 درصد مرز زمینی ایران در حوزه افغانستا‌ن انسداد کامل شد


مرز زمینی ایران در حوزه افغانستان بالای 90 درصد و در مرز پاکستان بیش از 70 درصد زیر پوشش کنترل انسداد قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: فرمانده ستاد مرزبانی جنوب شرق کشور گفت: مرز زمینی ایران در حوزه افغانستان بالای 90 درصد و در مرز پاکستان بیش از 70 درصد زیر پوشش کنترل انسداد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، غلام‌نبی کوهکن پیش از ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی که در ستاد مرزبانی جنوب شرق در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: ضرورتی که برای ایجاد امنیت در مرزهای جنوب شرق کشور احساس می‌شود پس از تلاش و برنامه‌ریزی فراوان در تاریخ 24/4/88، فرماندهی مرزبانی کشور در سطح استان‌های جنوب شرق راه‌اندازی شد که با به کارگیری راه‌های عملیاتی، چهار هنگ زمینی مرزی و یک هنگ ساحلی در شهر مرزی سیستان با افغانستان، ایران با پاکستان و مرز ساحلی چابهار مستقر شده‌اند.
وی افزود: هدف این ماموریت کنترل، حفاظت، حراست و مقابله با پدیده قاچاق و شرارت‌های مرز و همچنین استیفای حقوق مرزنشینان و اقدامات عمرانی در بحث انسداد مرزها با مناسب‌ترین تجهیزات و تکنولوژی و فناوری روز دنیا است.
فرمانده ستاد مرزبانی جنوب شرق با مثبت ارزیابی کردن عملکرد چند ماهه این گردان‌ها، گفت: عمده‌ترین بخش انسداد و حفاظت از مرز در شهرستان زابل به عنوان پایلوت اجرا شده که برای مردم منطقه کاملا مشهود است و حدود 98 کیلومتر دیوار در مرزهای زابل و میرجاوه و 480 کیلومتر کانال، 20 کیلومتر سیم خاردار و بخش عمده‌ای از مرز دارای خاکریز است.
کوهکن ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی از قسمت‌های مرز هنوز کار انسداد به اتمام نرسیده و مرز زمینی ایران در افغانستان بالای 90 درصد و در مرز پاکستان بیش از 70 درصد زیر پوشش کنترل انسداد قرار گرفته که روی هم رفته 100 کیلومتر بخش عمده مرز را کانال خاکریز، سیم خاردار و تجهیزات فنی الکترونیکی انجام داده‌اند، بخشی از تجهیزات در حال نصب و راه‌اندازی است.
وی خاطرنشان کرد: بخش میانی مرزها از نظر پوشش انسداد دچار کمبود است که با تقویت نیروهای مرزبانی به زودی با اختصاص اعتبارات زیر پوشش می‌روند.
فرمانده مرزبانی جنوب شرق کشور افزود: با توجه به شایعه‌ای در کشور افغانستان مبنی بر اینکه در ایران نسبت به اتباع بیگانه روادیدها باطل شده و رفت و آمد آزاد صورت می‌پذیرد، عده کثیری از بیگانگان را در آن سوی مرز داشتیم که ماموران مرزبانی با شدت و حساسیت از ورود آنها جلوگیری و مهاجران را توقیف کردند.
کوهکن با بیان اینکه اکنون به دلیل شایعه بی‌اساس وضع ناهنجاری در مرز ایران و افغانستان وجود دارد که قطعا با آن برخورد شدید می‌شود، گفت: ظرف سه ماه گذشته بیش از 30 هزار از اتباع خارجی در مرزهای افغانستان و پاکستان دستگیر و اقدامات طرد آنها در حال انجام است و بدون هیچ گونه مصامحه به کشور خود می‌گردند.
وی از مرزنشینان غیور ایران خواست که اجازه ندهند این افراد بی‌رویه مهاجرت کرده که کمترین تبعات آن برای کشورمان ایجاد بیکاری، ناامنی و بروز انواع بیماری‌ها و ... است.
فرمانده مرزبانی جنوب شرق همچنین از اتباع مهاجر بیگانه خواست که با روادید و مجوزهای قانونی در کشور تردد کنند که در غیر این صورت با آنها به شدت برخورد می‌شود.
کوهکن خبر از کشف بیش از دو تن قاچاق مواد مخدر از جمله تریاک، هروئین، کراک، حشیش و مخدرهای صنعتی را در استان داد و تصریح کرد: بالغ بر 2 میلیون لیتر مواد سوختی کشف و بالغ بر 570 دستگاه خودرو حامل مواد سوختی توقیف و رقم قابل توجهی خودروهایی که اتباع بیگانه را حمل می‌کردند، بازداشت شدند.
وی ابراز امیدواری کرد که با اعمال کنترل بیشتر در مرزها از این آمار کاسته شود.
انتهای پیام:/ل1

Source: http://www.pahra.blogsky.com/1388/07/22/post-12984

No comments:

Post a Comment