شیخ خالد بن عبدالرحمن الشایع روحانی سعودی و معاون دبیر کل "هیئت جهانی تعریف پیامبر و یارانش" در گفت و گو با العربیه.نت خواستار احترام مقامات ایرانی به رهبران اسلام ، خلفا ، و صحابه پیامیر علیهم السلام و نیز در نظر گرفتن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان شد ". 

به گزارش العربیه روحانی سعودی افزود :" ایران تنها دولت در میان کشورهای اسلامی است که توهین به صحابه پیامبر را در سخنرانی ها و مناسبت های دینی به عنوان رویکرد قرار داده است." 

اظهارات عبدالرحمان الشایع پس از آن بیان می شود که شرکت مخابرات ایرانسل در اقدامی توهین آمیز ، عمر بن الخطاب خلیفه دوم مسلمانان را "فریب خورده شیطان" توصیف کرده است. 

الشایع عملکرد شرکت ایرانسل را "تلاشی سیاسی" خواند . به گفته وی "چه لزومی وجود دارد که یک شرکت تجاری دست به چنین اقدامی بزند. " 

این در حالی است که شرکت ایرانسل روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای رسما از مسلمانان اهل سنت بخاطر اهانت به عمر بن الخطاب خلیفه دوم مسلمانان عذرخواهی کرد. 

معاون دبیر کل "هیئت جهانی تعریف پیامبر و یارانش" در پاسخ به کسانی که خواستار چشم پوشی به این نوع توهین ها شده اند ، گفت :" در صورتی این نظر درست است که توهین جزئی ، و رسانه ای نشده باشد، اما اکنون دست کم 40 میلیون ایرانی این اهانت را شنیده اند." 

وی از سازمان همکاری های اسلامی خواست با تدوین قانونی از توهین به نمادهای اسلام ، مقام نبوت و یاران پیامبر جلوگیری کند. 

الشایع با محکوم کردن اقدام ایرانسل توصیف خلیفه دوم مسلمانان به"فریب خورده شیطان" را غیر قابل قبول خواند و گفت :" چگونه ممکن است که عمر رضی الله عنه فریب خورده شیطان باشد درحالی که به شهادت پیامبر علیه السلام ، شیطان از وی فراری است."