Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شبکه های مافیائی روحانیت، ایران را به پل انتقال مواد مخدر تبدیل کرده است


محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش یک خبرنگار اعتراف کرد که ایران پل انتقال مواد مخدر به دیگر کشورهاست. "بیت های" آیت الله ها و شبکه های مافیائی امنیتی اطلاعاتی رژیم اسلامی، ایران را به ‌شاهراه انتقال ‌مواد ‌مخدر ‌از ‌افغانستان ‌به ‌اروپا ‌و ‌کشورهای ‌حاشیه ‌خلیج ‌فارس ‌تبدیل کرده است. به گزارش رسانه های حکومتی در ‌"پنج ‌سال ‌اخیر ‌هر ‌سال ‌حدود ‌۶۰۰ ‌تن ‌مواد ‌مخدر ‌از ‌قاچاقچیان ‌مصادره ‌می‌شد ‌که ‌افیون ‌و ‌هرویین ‌۷۵% ‌این ‌مقدار ‌را ‌تشکیل ‌می‌دهد. ‌طی ‌۳۰ ‌سال ‌اخیر ‌۴ ‌هزار ‌نفر ‌از ‌افراد ‌نیروی ‌انتظامی ‌کشته ‌شده ‌و ‌۱۲ ‌هزار ‌نفر ‌زخمی ‌شده‌اند." محسنی اژه ای گفت: "بخش زیادی از مواد مخدر از طریق کشور ما به کشورهای دیگر ارسال می‌شود؛ لذا توزیع مواد مخدر علاوه بر تجارت و سود مالی، مساله سیاسی را دنبال می‌کند و دشمنان تلاش دارند که جوانان ما را به مواد مخدر آلوده کنند.مبارزه با مواد مخدر در قانون پیش‌بینی شده که در این ستاد، وزارتخانه‌های مختلفی عضو هستند و یک عضو آن قوه قضاییه است که دستگاه قضایی موظف به مجازات مجرمین است." در واقع مسئولیت قوه قضائیه مجازات پادوها می باشد و بقول او: "درمان، پیشگیری و اصلاح این افراد از قدرت دستگاه قضایی خارج است."
"اسناد محرنامه وزارت خارجه‌ی آمریکا که توسط سایت ویکی‌لیکس منتشر شد حاوی اطلاعات و اتهاماتی در باره‌ی نقش ایران در قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپاست. گزارشات و اسناد منتشر شده در چند سال اخیراز نقش سپاه پاسداران در تجارت پر درآمد مواد مخدر حکایت می کند. روزنامه دی ولت چندی پیش طی گزارشی در این باره نوشت درآمد سپاه پاسداران از قاچاق مواد مخدر به اروپا بالغ بر چندین میلیارد یورو است. بر اساس این اسناد، مواد مخدر توسط ایران به آذربایجان منتقل می‌شود و از آن‌جا به اروپا صادر می گردد. روزنامه واشینگتن پست هم طی مقاله ای اخیرا اعلام کرده بود سپاه قدس با حزب الله لبنان و شبه نظامیان در آمریکای لاتین درتجارت و ترانزیت مواد مخدر در سراسر جهان حتی آمریکای لاتین همکاری دارد و به این شبه نظامیان در این باره تمهیدات لازم را می دهد.
اژه ای در پایان مصاحبه خود؛ مسئولیت تسلیم ناپذیری زنان ایرانی و سرپیچی شان از رعایت پوشش اسلامی - عربی را بر دوش دستگاه‌های فرسوده، آبروباخته و ناکارای "فرهنگی و تبلیغاتی" انداخت.

*******
 سخنگوی قوه قضاییه مورد انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مواد مخدر معضل بسیار بزرگی برای بسیای از کشورهاست و کشور همسایه ما ده‌ها برابر تولید موادمخدرش زیاد شده و بخش زیادی از مواد مخدر از طریق کشور ما به کشورهای دیگر ارسال می‌شود؛ لذا توزیع مواد مخدر علاوه بر تجارت و سود مالی، مساله سیاسی را دنبال می‌کند و دشمنان تلاش دارند که جوانان ما را به مواد مخدر آلوده کنند.

دادستان کل کشور افزود: در سال‌های اخیر ما به عوامل اصلی قاچاق موادمخدر نزدیک شده‌ایم و بسیاری از عوامل اصلی موادمخدر را دستگیر کرده‌ایم. آنچه که آیت‌الله علم‌الهدی گفته‌اند که فقط دستگاه قضایی می‌تواند جلوی موادمخدر را بگیرد باید بگویم که قوه قضاییه به تنهایی قادر نیست همه مسائل موادمخدر را جلوگیری کند و باید دستگاه‌های دیگر نیز در این راستا به دستگاه قضایی کمک کنند.

محسنی‌اژه‌ای یادآور شد: در سال 76 طبق قانون، دولت موظف بود اردوگاه‌هایی را تاسیس کند تا معتادین مواد مخدر به این اردوگاه‌ها منتقل شوند ولی از آن زمان تاکنون این اردوگاه‌ها تاسیس نشده، البته در سال‌های 90، 91 و حتی امسال دولت کمک کرد تعدادی از اردوگاه‌ها ساخته و تشکیل شود. همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر در قانون پیش‌بینی شده که در این ستاد، وزارتخانه‌های مختلفی عضو هستند و یک عضو آن قوه قضاییه است که دستگاه قضایی موظف به مجازات مجرمین است. دستگاه قضایی در خصوص مجازات مجرمین در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی را انجام داده است ولی مبارزه، درمان، پیشگیری و اصلاح این افراد از قدرت دستگاه قضایی خارج است.

سخنگوی قوه قضاییه با یادآوری اینکه موضوع دیگر مطرح شده از سوی آیت‌الله علم‌الهدی، مسائل فرهنگی و بی‌حجابی بود، گفت: همه ما موظف هستیم که امر به معروف و نهی از منکر کنیم و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی این وظیفه را بر عهده دارند، حتما باید با بی‌حجابی مبارزه شود. اگر دستگاه قضایی در این زمینه کوتاهی انجام داده باشد حتما آن را اصلاح می‌کنیم ولی باز هم تاکید می‌کنم که مساله بی‌حجابی با زندان انداختن و بازداشت افراد از سوی قوه قضاییه تمام نمی‌شود و باید دستگاه‌های فرهنگی کشور نیز به دستگاه قضایی کمک کنند.



No comments:

Post a Comment