مولوی عبدالحمید؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان روز جمعه 19-07-2013 در خطبه های نماز جمعه زاهدان با اشاره به اهانت شرکت ایرانسل به حضرت عمر فاروق گفت: "در مسابقه یکی از شرکتهای وابسته به ایرانسل به بزرگان اسلام اهانت شده است. و توصیه من به همه شرکتها این است که هرگز اسباب تفرقه و نارضایتی مردم را فراهم نکنند."
مولانا عبدالحمید گفت: "ایرانسل باید از ملت ایران و از جامعه شیعه و سنی به دلیل این اهانت عذرخواهی کند. زیرا به هر مذهبی که اهانت بشود برای همه مردم ناگوار است."
امام جمعه اهل سنت زاهدان از قوه قضائیه خواست تا با برخوردی قاطع به هیچ شرکت و موسسه ای اجازه ندهند که با کلمات موهن به اعتقادات مردم اهانت کنند.
مولانا عبدالحمید با اشاره به ملاقات دو هفته پیش خود با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب گفت: "شناخت من از آقای روحانی این است که وی انسان فهیم و توانمندی است و برای ریاست نیامده و قصد خدمت به کشور را دارد. زمانی که من این برداشت خود را به وی گفتم که شما با انگیزه خدمت آمده اید وی نیز آن را تائید کرد و گفت که می خواهم به همه ملت ایران اعم از همه اقوام، جناحها و مذاهب و گروهها خدمت کنم."
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: "روحانی فردی مستقل و فراجناحی است و ما بر این باور هستیم که تنها دولتی که می تواند با تدبیر و امیدواری مسایل کشور را حل کند و موفق و کامیاب باشد ایشان است که دولت تدبیر و امید است. خداوند متعال نیز همه موجودات و آسمان و زمین را با تدبیر اداره می کند. زیرا تدبیر سنت ثابت و درست الهی است."
وی افزود: "ما معتقدیم بهترین تدبیر این است که دولت آینده دولتی فراجناحی باشد. افراد توانمند، کاردان و شایسته همه جناحها در آن مشارکت داشته باشند. آقای روحانی انسانی معتدل هستند و راه خدا و اسلام نیز راه اعتدال است. و بهترین سیاست نیز سیاست اعتدال است. و ما انتظار داریم که ایشان راه اعتدال را اختیار کنند و از شایستگان همه اقوام، مذاهب و جناحها استفاده کند تا بتواند دولتی معتدل و مقتدر را تشکیل بدهد."
مدیر حوزه دارالعلوم زاهدان گفت: "خواسته همه مردم خواسته های قانونی است و همه اقوام و مذاهب و بویژه برادران اهل سنت که از اصیل ترین ایرانیان هستند و به قول یکی از بزرگان خواسته هایشان خواسته های ملی است، زیاده خواه نیستند و حقوق قانونی خود را مطالبه می کنند."
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: "استحکام ایران و نظام در این است که همه ملت با هم متحد باشند و مدیران و سیاستمداران کشور بتوانند همه مردم را در کنار نظام حفظ کنند و استحکام و قدرت کشور در گرو مشارکت و وحدت همه مردم است."
رئیس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: "درصد مشارکت مردم اهل سنت بویژه در استان سیستان و بلوچستان بسیار بالا بوده زیرا مردم ما امیدوار هستند که آقای روحانی بتواند که با اجرای درست و کامل قانون عدالت و مساوات را در کشور پیاده کند. و ما برای رئیس جمهور منتخب در جهت تحقق عملی شعارهایش آرزوی موفقیت می کنیم."
گفتنی است که شرکت ایرانسل به مناسبت ماه رمضان در یک مسابقه پیامکی از حضرت عمر خلیفه دوم مسلمانان با عنوان "فریب خورده شیطان" نام برده بود که این مسئله با اعتراض شدید اهل سنت در شهرهای مختلف ایران روبرو شد.
بنا بر برخی گزارشها هزاران نفر در اعتراض به این اقدام ایرانسل و در پی فراخوان کمپین سراسری تحریم شرکت ایرانسل سیم کارتهای خود را شکسته و یا آنها را به دور انداخته و گفته اند از این پس از خدمات این شرکت استفاده نخواهند کرد.
در همین حال کمپین سراسری تحریم ایرانسل در فیس بوک اعلام کرده است که تا زمان عذرخواهی رسمی شرکت ایرانسل از مردم ایران به فعالیت اعتراضی خود در چارچوب فعالیتی مسالمت آمیز و بدون خشونت و قانونمند ادامه خواهد داد.
کمپین از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته است تا با عوامل این اهانت و تفرقه میان شیعه و سنی به طور جدی برخورد کنند.