Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اندکی شرم، اصلاح و اعتدال کاسبی و انحصار نیست

کبر رئیسی - آقایان تهرانی هیچ کس از اینان که در و دروازه ستاد های تان را کنده اند نماینده ما نبوده و نیستند.

ندای زاهدان - اکبر رئیسی -در استانی رشد نایافته و دردمند که سینه ای از ناگفته های مدفون پر دارد و حجم حجیمی از مطالبات از بیرونی و نقد از درون بردوش، شرم آور است که بشنویم بعض نخبگان خود خوانده  یا نام آشنای هم استانی و عمدتا از قومیتی خاص صبح علی الطلوع و سپیده دم پیروزی روحانی راه افتاده و در خیمه این ستاد و آن ستاد پی غنیمت می گردند.
 اقایان، درنگ کیند. اعتدال و اصلاح طلبی در کدام کتاب و قانون گفته اند که مفهومش چپاندن لیست های آن چنانی به ذهن مسئولین بالادستی برای سمت های و موقعیت های باندی و گروهی و دینی و قومی است؟
استان ما هنوز از زخم چرکین تاریخ ریم و خون می پالاید و امید به دستان مرهم گذاری دارد که در پرتوی اوضاع پیش رو در مرکز از آستین نخبگان بر آید . آن چه از همه در این اوضاع تاریخ ساز مشمئز کننده تر و بازدارنده تر می تواند باشد، همانا فرصت طلبی و باند گرایی و موج سواری شخصی و گروهی است. افسوس که خبرها حکایت از چنین نغمه شومی دارند و گویا همیشه تاریخ هرچه اتفاق نامیمون است مقدرش برما می دارند.
طبق شنیده ها این موج آن چنان قوی و گیرا است که متاسفانه حتی کسانی چون "مستر روزنامه"  که کسوت شان را می پرستیده ایم و گمان می داشتیم تزکیه شان تا بدان حد هست که ردای سبز روزنامه نگاری و حق جویی را هرگز به شنل سیاه سیاست نمی فروشند، اکنون پیشتاز کامجویی از لبان لعبت قدرت هستند. خدا دروغ باشد آن چه این روزها به کرات می شنویم، ولی گویا نیست.
آنان که مرد اصلاحاتند اکنون به توسعه فرهنگی و بسط نهاد های مدنی می اندیشند، به  جا انداختن مفاهیمی چون حقوق و کرامت انسانی و سربلندی کشور می اندیشند؛ به بهینه سازی رابطه مردم و مسئولین می اندیشند؛  آزاده خویی پیشه می کنند و به نقد قدرت می اندیشند؛ دغدغه شان درد عامه خواهد بود و احیانا بوی کباب موقعیتک و منصبک های سیاسی و اداری و اجتماعی این چنین مدهوش شان نخواهد کرد.
اقایان تهرانی لطفا بگوئید شان که این جا خر داغ می کنند و از کباب خبری نیست، هر چند نمی دانیم، شاید هم باشد، هر چه باشد شامه بعضی ها در این باره استاد است. آقایان تهرانی هیچ کس از اینان که در و دروازه  ستاد های تان را کنده اند نماینده ما نبوده و نیستند. به فرموده هیچ یک شان نبوده که ما رای خود را خالصانه به اعتدال و اصلاحات داده ایم. امید و انگیزه و راهبر و راهنمای ما رنج و آلام ما بوده و امید به تغییر و بهبودی. ما به گشایش اقتصادی رای داده ایم، ما به گسترش آزادی رای داده ایم، ما به اعتدال و عدل و آرامش رای داده ایم، کاسبان را از درگاه خود برانید که چه بسا عامل الیناسیون و بدبینی عامه و انحراف جاده سبز اعتدال و اصلاحات همینان باشند.
   http://nedayezahedan.com/view-1511-%DA%A9%D8%B4%D9%81%20%D8%B3%D9%86%DA%AF%20%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2.html

No comments:

Post a Comment