منابع دیپلماتیک روز دوشنبه 22 -7-2013 اعلام کردند، اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب الله لبنان را به فهرست تروریستی خود افزود .

خبرنگار العربیه در بروکسل گزارش داد، اتحادیه اروپا پس از این تصمیم ، تحریم هایی را علیه رهبران حزب الله از جمله منع صدور ویزا و بلوکه کردن اموال آنها در بانک های اروپایی را اعمال خواهد کرد. 

براساس این گزارش تشخیص اینکه چه افرادی از اعضای این حزب به جناح نظامی وابسته هستند ، یکی از مشکلاتی است که اتحادیه اروپا در پی این تصمیم با آن مواجه خواهد شد . 

نور الدین الفریضی خبرنگار العربیه در این زمینه اظهار داشت که اتحادیه اروپا کمیته ای را برای مشخص کردن افراد و گروهای وابسته به جناح نظامی حزب الله لبنان تشکیل خواهد داد. 

تاکنون تنها دو نفر متهم به دست داشتن در انفجار خودروی اسرائیلی در بلغارستان ، در لیست تحریم های اتحادیه اروپا علیه شاخه نظامی حزب الله لبنان قرار دارند. 

این دو لبنانی وابسته به حزب الله پس از منفجر کردن خودروی اسرائیلی از طریق رومانی و لهستان اروپا را به سوی لبنان ترک کرده اند. 

علل گنجاندن جناح نظامی حزب الله در لیست تروریستی، عملیات تروریستی حزب در بلغارستان و نیز دخالت نظامی آن در سوریه ذکر شده است.