نخست وزیر جدید پاکستان می گوید، کشورش هیچگاه از گروه های که در نا امنی های افغانستان دست داشته اند، پشتیبانی نکرده، بلکه پاکستان همیشه خواهان یک افغانستان متحد و واحد بوده است.

تلویزیون دولتی پاکستان به نقل از وزارت امور خارجه آن کشور خبر می دهد که نواز شریف نخست وزیر پاكستان هنگام بازدید از وزارت امور خارجه این کشور با سرتاج عزیز مشاور اش در امور خارجی نیز دیدن نموده و روی برنامهء سفر او که قرار است امروزیكشنبه 21 جولای 2013 به کابل داشته باشد، صحبت کرده اند.

نوازشریف گفته است:" من مشاورم در امور خارجی را با یک پیغام واضح که همکاری در پیاده نمودن صلح و ثبات سرتاسری در افغانستان است، به کابل می فرستم."

نوازشریف با اشاره به ادعا های اخیر مقام های نظامی افغانستان که گویا پاکستان گروه های مخالف دولت افغانستان را حمایت کرده و برای جنگ به آن کشور می فرستد، گفته است که پاکستان هیچگاه از گروه های که در نا امنی در افغانستان دست دارند حمایت نکرده و نخواهد نمود.

نخست وزیر پاكستان درشرایط این گفته ها را ابراز می كند كه قرار است، سرتاج عزیز مشاوراش در امور خارجی امروزیكشنبه به کابل سفر کند.

هدف ازسفر آقای عزیز به كابل ضمن فراهم كردن زمینه بازدید حامد كرزی رییس جمهور افغانستان از پاكستان، دیدار با مقام بلند پایه افغان درمورد روند صلح دراین كشور عنوان شده است.