Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کتابخانه کلپورگان سراوان راه اندازی و به بهره برداری رسید

کتابخانه کلپورگان سراوان راه اندازی و به بهره برداری رسید
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان از راه اندازی یک باب کتابخانه در روستای کلپورگان سراوان و در جوار کارگاه های ساخت سفال در این روستا خبر داد.
  
به گزارش ندای زاهدان محمد صدیق دهواری  اظهار داشت: مکان این کتابخانه توسط اداره میراث فرهنگی اهدا شده است و با حمایت خیران انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی تجهیز شده است.
وی با بیان اینکه تعداد 2 هزار جلد کتاب در این کتابخانه با عناوین مختلف و اغلب در حوزه زنان و کودکان اختصاص یافته است افزود: با توجه به اینکه همه روزه تعداد زیادی از بانوان سفال گر در کارگاه کلپورگان به کار اشتغال دارند لذا راه اندازی این کتابخانه در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی ادامه داد: از این پس فرزندان و کودکان سفالگران در هنگام کار والدین علاوه بر فراگیری سفالگری می توانند از فضای کتابخانه استفاده کرده و به مطالعه بپردازند.
دهواری گفت: از آنجا که روستای کلپورگان با کمبود فضاهای آموزشی روبرو است لذا احداث و راه اندازی این چنین مراکز فرهنگی در راستای افزایش شاخص های فرهنگی در منطقه تاثیر شایانی دارد.
وی هم چنین از زحمات انجمن حامی در راه اندازی این کتابخانه تشکر کرد و  گفت این انجمن  در حال تکمیل مجتمع آموزشی شهر گشت نیز می باشد.

http://nedayezahedan.com/

No comments:

Post a Comment