بر اساس اخبار رسیده از شهرستان قصرقند در استان سیستان و بلوچستان ایران، نیروهای نظامی و امنیتی دولتی عملیات نظامی وسیعی را از دیشب 14 ژولای 2013 در این شهرستان بلوچ نشین آغاز کرده اند  که تا زمان انتشار این خبر، هنوز ادامه دارد.


منابع محلی که نخواستند نامشان فاش شود در تماس با العربیه گفتند، در روستای کوچک روکشه پنج نفر دستگیر شده و برخی از روستاها از جمله روستای کورسر نیز درمحاصره نیروهای انتظامی قرار دارد. 



این منابع از حضور وسیع نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در منطقه گزارش داده اند . سازمانهای بلوچی از جمله "گروه حقوق بشر بلوچستان" و "حزب مردم بلوچستان" از حمله نیروهای دولتی به این روستاها ابراز نگرانی کرده اند.



این منابع در ادامه افزودند:" هجوم نیروهای دولتی به این منطقه باعث خسارات فراوانی به دام ها، احشام، و زمین های کشاورزی مردم شده، مردم بی گناه را دستگیر و تعدادی بی گناه را به کشته اند".



به گفته این منابع:"نیروهای دولتی به طور شفاهی و بدون صدور اعلامیه ای کتبی هدف این عملیات را دستگیری افراد وابسته به سازمان انصار السنه اعلام کرده اند."

در 9 ژوئن گروهی به نام "انصار السنه" طی تماسی با العربیه حمله انتحاری به پایگاه مرکزی نیروهای انتظامی در شهر چابهار را بر عهده گرفت .


لازم به یادآوری است که بلوچ های ایران که از اهل سنت هستند، اکثریت جمعیت استان سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرقی ایران را تشکیل می دهند . آنها حکومت را متهم می کنند که علیه آنها و دیگر اقلیت های مذهبی و قومی در ایران تبعض قایل می شود. جمهوری اسلامی ایران اما عوامل خارجی را متهم می کند که سعی دارند با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی به امنیت ملی ایران و تمامیت ارضی این کشور ضربه بزنند.  


نظرات


1-alia28669@gmail.com
فدایان بلوچ(مهمان)
دوشنبه 6 رمضان 1434هـ - 15 ژوئیه 2013م KSA 19:57 - GMT 16:57
این پنج نفر بیگناه بودنده که گرفته شدن
2-سیاست مرعوب کردن وگروکشی
پرویز دشتستانی(عضو ثبت شده)
دوشنبه 6 رمضان 1434هـ - 15 ژوئیه 2013م KSA 18:11 - GMT 15:11
این کار دقیقا همان کاری است که در زمان جنگ جهانی دوم نازی ها با اتباع مناطق اشغالی می کردند بعد ازدادن تلفات چون دستشان به نیروهای عمل کننده نمیرسید گروهی مردم را دستگیر واقدام به کشتن انها می کردند تا افراد خودشان را معرفی کنند و یکی از راه های مقابله با ان هم انجام متقابل به مثل در جاهای که بسیار فاصله دارند مثل قم وتهران است
3-سیاست مرعوب کردن وگروکشی
پرویز دشتستانی(عضو ثبت شده)
دوشنبه 6 رمضان 1434هـ - 15 ژوئیه 2013م KSA 18:10 - GMT 15:10
این کار دقیقا همان کاری است که در زمان جنگ جهانی دوم نازی ها با اتباع مناطق اشغالی می کردند بعد ازدادن تلفات چون دستشان به نیروهای عمل کننده نمیرسید گروهی مردم را دستگیر واقدام به کشتن انها می کردند تا افراد خودشان را معرفی کنند و یکی از راه های مقابله با ان هم انجام متقابل به مثل در جاهای که بسیار فاصله دارند مثل قم وتهران است
4-هجوم وحشيانه به روستاهای بلوچستان
حــق گــو(مهمان)
دوشنبه 6 رمضان 1434هـ - 15 ژوئیه 2013م KSA 16:26 - GMT 13:26
اشغالگران فارس و پنجابی با حملات وحشيانه به دهات و روستاهای بلوچستان اشغالی شرايط زندگی را بر مردم بيدفاع بلوچ بدتر از جهنم کرده اند. در ماه مه و ژوئن شاهد حملات ارتش اشغالگر پنجاب به روستاهای ناصر آباد، گومازی، مشکئے، ملانٹ، آواران، تمپ و مستونگ بوديم. سربازان و ژنرالهای پاکستانی دهها بلوچ بيگناه را دستگير کرده، اموال وخانه های مردم را به آتش کشاندند. حالا اشغالگران فارس دردهات اطراف گنداوه ( کسرکند _ قصرقند) همان بلا را سر مردم بيدفاع بلوچ در می آورند. تا بحال بيش از ۱۵ نفر را دستگير کرده اند. مردم بلوچ قربانی توحش اشغالگران فارس و پنجابی هستنـد.
5-دشمن تمامیت ارضی: پان فارس دری زبان
عباس(مهمان)
دوشنبه 6 رمضان 1434هـ - 15 ژوئیه 2013م KSA 15:47 - GMT 12:47
غامل اصلی ضربه به امنیت ملی ایران و تمامیت ارضی این کشور ادعاهای پوچ دری زبانهای پان فارس تمامیت خواه (که نسبشان به سربازان مهاجم یونانی اسکندر سلوکی میرسد و نه به سربازان مهاجم کورش خاخام منش!) و تاریخ مجعول آنها که ساخته صهیونیستهاست میباشد، آنان با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و استثمار و استحمار اقوام، ایران را به سوی تجزیه میکشانند. (خود را تافته جدا بافته (تجزیه طلبی ذهنی) و نژاد برتر و مالک کل ایران میدانند( البته به همین خیال باشند )،.
6-اقدام به راههاي ديگر
كرماني(مهمان)
دوشنبه 6 رمضان 1434هـ - 15 ژوئیه 2013م KSA 15:15 - GMT 12:15
هدف ماموران در بلوچستان ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم بلوچ ميباشد و براي اينكار دست به جنايتهاي زيادي خواهند زد لذا مردم منطقه بايد به شيوه هاي ديگر اقدام نمايند.