Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

زخم بی قانونی روی تن کودکان آزار دیده ایرانی

"فاطمه، دختر ۴ ساله در زنجان که از ناحیه لگن توسط نامادری داغ شده، در اثر شدت جراحت در بیمارستان بستری می‌شود. دختر ۶ ساله در بوشهر مورد کودک آزاری مادر و و مردی که با مادر ارتباط داشت قرار گرفت و یک چشم او بر اثر سوختگی تخلیه شد."

این اخبار تازه‌ترین اخباری است که در مورد کودک آزاری در ایران منتشر شده است. به اعتقاد کارشناسان حوزه کودک، بسیاری از موارد کودک آزاری به دلایل مختلف علنی نمی‌شود. براساس اعلام صدای یارا (تلفن اضطراری برای کودکان در معرض آسیب) در بهار امسال ۱۲ مورد کودک آزاری به این مرکز گزارش شده است.

آمار دقیقی از تعداد موارد کودک آزاری در ایران در دست نیست، اما کارشناسان بر این باورند که تعداد موارد کودک آزاری در حال افزایش است.

این مسئله علاوه بر آنکه به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته شده است، بنا بر ماهیت در خفا انجام می‌شود. در عین حال بسیاری از پدران و مادران صرف نظر از سطح سواد و وضعیت مالی، ممکن است با بسیاری از انواع کودک آزاری آشنا نباشند.
براساس ماده دوم قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، مصوب سال ۸۱، هر نوع آزار و اذیت کودکان و نوجوانان که موجب صدمه جسمی، روانی و اخلاقی به آنها شود و سلامت جسم و روان آنها را به مخاطره اندازد، ممنوع و از مصادیق کودک آزاری است.


امین الله قرایی، آسیب شناس، پیشتر در گفت و گو با رسانه‌های ایران با اشاره به فرهنگ سنتی در ایران گفته بود: "یک نگاه سنتی غلط بر این باور است که والدین بر کودکان حق دارند و صلاح و مصلحت آنان را می‌دانند، لذا والدین اجازه هرگونه برخورد را با کودکان خود دارند که متاسفانه این دیدگاه غلط موجب شده است تا واکنش مناسبی با کودک‌آزاری شکل نگیرد."

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/07/130722_nm_childabuse_parents.shtml?ocid=socialflow_facebook_persian


No comments:

Post a Comment