Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

توقيف سه روزنامه اصلاح طلب در یک روز


محسن رضايى روزنامه " ملت ما " را منتشر می کند
توقيف سه روزنامه اصلاح طلب در یک روز

تهران – رسانه ها، العربيه نت

هیئت نظارت برمطبوعات طی 24 ساعت گذشته دو روزنامه " فرهنگ آشتی" و" آرمان روابط عمومی " را توقيف کرد و امتیاز روزنامه " تحلیل روز" چاپ شیراز را لغو کرد.

این هیئت " فرهنگ آشتی " را به اتهام واگذاری امتیاز نشریه به دیگران و " آرمان روابط عمومی را به اتهام درج مطالب خارج از روش روزنامه توقیف کرده است. علت لغو امتیاز روزنامه " تحلیل روز" منتشرنشده است.

روزنامه " آرمان روابط عمومی" دوشنبه شب با انتشارخبری کوتاه در سايت خود خبر داد که " براساس ابلاغيه هيات نظارت برمطبوعات، روزنامه آرمان توقيف موقت شده و از فردا (سه شنبه 6 اكتبر) منتشر نمی شود."

روزنامه اصلاح طلب " آرمان روابط عمومی" نیز با مدير مسئولی هوشمند سفيدی از کارشناسان روابط عمومی در ايران منتشرمی شد.

روزنامه " فرهنگ آشتی" دیگر روزنامه توقیف شده در دوره جديد انتشار مشی خود را "اصولگرايانه - اصلاح طلبانه" اعلام کرده بود.

مواضع اين روزنامه نزديک به اکبرهاشمی رفسنجانی است و حدود 2 ماه قبل ( اوايل ماه آگوست) فهرست يارانه پرداختی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات را منتشر کرد که با اعتراض معاونت مطبوعاتی این وزارت مواجه شد.

فهرست مذکور نشان می دهد که تعدادى از روزنامه های حامی محمود احمدی نژاد بيشترين يارانه مطبوعات را دريافت کرده اند بطورى كه در طی ۳ ماهه اول سال تقويم ايرانى (مارس تا مى ميلادى) روزنامه کيهان با دريافت ۵۲۹ ميليون تومان (حدود 500 هزار دلار)، و روزنامه ايران با دريافت ۴۷۰ ميليون تومان (حدود 450 هزار دلار)، يارانه مطبوعات در رديف دوم قرار دارد.

روزنامه تحلیل روز نیز که از بهمن ماه 85 در شیراز کار خود را آغاز کرد ششمین روزنامه محلی این شهر محسوب می شد و سردبیری و مدیریت آنرا "بهمن حاجات نیا" برعهده داشت.

این روزنامه شامگاه دوشنبه در شماره 756 خود به حکم هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

وبگاه جرس در این زمینه گفته است "همزمان با حذف چهره های معتدل از هیات منصفه مطبوعات وشدت گرفتن توقیف روزنامه ها از سوی هیات نظارت که ترکیب اصلی آن را اصولگرایان تشکیل می دهند ، و توقیف همزمان 3 روزنامه شواهد حاکی از آغاز کودتای مطبوعاتی- رسانه ای جناح حاکم است."

مقامات ایران طی ماههای اخير روزنامه های مختلفی همچون "ياس نو"، روزنامه " آريا "، "اعتماد ملی" "کلمه سبز" را نیز که توسط اصلاح طلبان منتشرمی شدند ، توقيف کرده اند.

همچنين از زمان انتخابات جنجال برانگیز رياست جمهورى تاکنون ده ها روزنامه نگار بازداشت و زندانى شده اند.

از سوى ديگر، گزارشها حاكى است كه روزنامه " ملت ما " به صاحب امتيازى محسن رضايى، سومين رقيب احمدى نژاد در انتخابات اخير و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ايران مجوز انتشار دريافت كرد.

محسن رضائی پیش از این سایت خبری بازتاب را اداره می کرد که در سپتامبر 2007 فیلتر شد وساختمان آن پلمپ گردید.
رضائی پس از آن سایت " تابناک " را راه انداخت.

No comments:

Post a Comment