Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

در پی نا آرامی ها در بریتانیا - مجلس شورای ایران خواهان اعزام هیات بررسی نقض حقوق بشر به انگلیس شد

لابد ميخوان بررسی کنند که آيا انگليس همانند ايران دستگير شدگان را به کهريزک ميبرند و بهشون تجاوز ميکنند يا نه!

***********************************
دبی-العربیه.نت
مجلس شورای اسلامی ایران آمادگی خود را برای ارسال هیات بررسی نقض حقوق بشر به انگلیس اعلام کرد. این خبر را حسین ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس سه شنبه 9-8-2011 در گفت و گو با خبرگزاری "فارس" اعلام کرد.

ناآرامی ها در انگلیس پس از آن به وقوع پیوست که یک جوان سیاهپوست به نام مارک دوگان درمحله تاتنهام در لندن با ضربه گلوله یک افسر پلیس کشته شد. پلیس اعلام کرده است مارک دوگان هنگام شلیک پلیس مسلح بوده است . پس از ان آشوب ها به شهرهای دیگر انگلیس نیز کشیده شد. برپایه آخرین آمار پلیس، 500 نفر در جریان این آشوب ها بازداشت شدند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در باره این حوادث گفت: "مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای اعزام هیئت حقوق بشری به انگلیس برای بررسی نقض حقوق بشر در این كشور اعلام می‌كند.

او در این باره افزود: "از دولت انگلیس و مسئولان سفارت این رژیم در تهران می‌خواهیم‌ زمینه حضور گزارشگران حقوق بشری ایران را در انگلیس فراهم كنند و بهانه‌ واهی را كنار بگذارند."

ابراهیمی تصریح كرد: "گزارشگران حقوق بشر اعزامی مجلس شورای اسلامی قصد دارند‌ با زندانیان سیاسی انگلیسی به گفت‌وگو بپردازند و درباره برخورد با معترضان گزارشی را تكمیل و به مجامع بین‌المللی ارسال كنند."

این در حالی است که مسئولان ایرانی با حضور گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران مخالفت می کنند.

اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز جمعه، ۱۷ ژوئن گذشته، احمد شهید، وزیر امور خارجه سابق مالدیو و فعال حقوق بشر را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران انتخاب کردند. برپایه مصوبه شورای حقوق بشر او وظیفه دارد با سفر به ایران گزارشی از وضعیت حقوق بشر در این کشور را تهیه کرده و در اختیار سازمان ملل قرار دهد.


No comments:

Post a Comment