Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سلطه کامل پاسداران بر کشور

بر اساس نتایج مطالعات مرکز پژوهشی "RAND" در واشنگتن، از ده سال پیش به اینطرف سپاه پاسداران تدریجأ سلطه خود را بر همه ارکان سیاسی و اقتصادی و مالی ایران تحمیل نموده است...

مطالعات این موءسسه معروف پژوهشی در واشنگتن همچنین نشان میدهد که از زمان انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری، سلطه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بر حیطه سیاسی و اقتصادی این کشور گسترش یافته، و سبب نگرانی تبدیل شدن نظام حاکم به یک رژیم "نظامی" شده است. متخصصین مرکز پژوهشی "راند" به مسئولین دولت متبوع خود توصیه میکنند که طی بیانات خویش در ارتباط با جمهوری اسلامی، حربه و بهانه ای بدست سردمدارن حکومت آن کشور ندهند که توجه افکار عمومی ایران را از مشکلات و بحرانی که در آن فرو رفته اند، به طرف موضوع دیگری منحرف سازند.

این مطالعات از طرف دیگر، سلطه قدرتمداران در جمهوری اسلامی ایران طی سی سال گذشته را به سه مرحله تقسیم نموده است. بدین معنا که: -- طی ده سال اول حکومت اسلامی، قدرت مطلق در اختیار روحانیون و رهبران صدر انقلاب بوده است -- طی ده ساله دوم، قدرت بدست شبکه "رانت خوران" افتاد، که در مقابل هیچ کس پاسخگو نبوده اند -- و بالاخره ظرف ده سال گذشته، این پاسداران بودند که با سوءاستفاده و تبلیغ و ترویج مسائل مبهم امنیتی، قدرت را از همه حیث، بخصوص مالی و تجاری از آنٍ خود ساخته اند.

موءسسه "راند" به دولتمردان کشور خود توصیه کرده است که طی ماه های آینده سه گرایش یا سه موضوع خاص را در ایران پیگیری کنند. یکی، روند گسترش یا بر عکس کاهش قدرت پاسداران؛ دیگری، نظارت و بررسی روابط میان رهبران صدر انقلاب و رهبرانی که بعد به قدرت رسیدند؛ و سومی، نظارت بر فعل و انفعالاتی که در پشت پرده بر سر تعیین جانشینی آیت الله خامنه ای در جریان است.

Source: http://www.rfi.fr/actufa/articles/121/article_10291.asp

No comments:

Post a Comment