Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ناگفته هاي همسر اسامه بن لادن از زندگي مشترك

عمر پسر چهارم اسامه بن لادن به همراه همسر انگليسي خود زينه


اواخر ماه جاري ميلادي كتابي درباره زندگي اسامه بن لادن رهبر شبكه القاعده در انگليس عرضه خواهد شد.
به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين كتاب به قلم همسر اسامه به نام "نجوي" و پسر چهارمش "عمر "نوشته شده است.

عمر پسر اسامه بن لادن بعد از ازدواج با تيك زن انگليسي به نام "زينه"، هم اكنون در دوحه قطر زندگي مي كند.

اين كتاب كه يك نويسنده امريكايي به نام "جان ساسون" نيز در نوشتن آن مشاركت دارد به قيمت 17 دلار و 50 سنت عرضه خواهد بود.

دراين كتاب شرح مفصلي از زندگي بن لادن او روند تبديل او از فردي مذهبي و آرام به چهره افراطي در بعد جهاني آمده است.

براساس اظهارات نجوي كه از اتباع سوريه است، خانواده بن لادن به كشورهاي پاكستان، سودان، افغانستان و آمريكا سفر كرده است.

نجوي مي گويد: من به همراه ديگر همسران بن لادن در منزلي ساده بدون كولرهاي پيشرفته در سودان و عربستان در انزوا قرار داشتم.
عمر در اين باره مي گويد: پدرم به مادرم اجازه نمي داد تا كولر منزل را روشن كند. اين كولر را پيمانكار ساختن منزل مسكوني نصب كرده بود . به مادرم حتي اجازه نمي داد كه از يخچال موجود در آشپزخانه نيز استفاده كند.

در اين كتاب، بن لادن پدري "جدي" توصيف مي شود كه بازي كودكان و استفاده از دستگاه هاي الكترونيكي را در منزل خود در دوره اقامت در افغانستان، عربستان و سودان منع مي كرد. بن لادن با اين حال دوستدار كاشت گل و راندن خودروهاي روز بود.

همسر بن لادن همچنين از سفرش به آمريكا تعريف مي كند و به جان ساسون كه در تهيه اين كتاب مشاركت كرده، مي گويد : دو هفته در آمريكا بوديم. در لس آنجلس با اشخاصي مانند "عبدالله عزام"روحاني فلسطيني و پدر معنوي افغان هاي عرب ديدار كرديم. اين سفر چندي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران در سال 1979 صورت گرفت.

پس از اين سفر، بن لادن به پاكستان و افغانستان عزيمت كرد تا به مبارزه با اشغالگران شوروي بپردازند.
بن لادن در پايان به عربستان سعودي بازگشت و براي فرزندان خود داستان هايي درباره درگيري ها در كوه ها و غارها و اخراج نيروهاي شوروي تعريف مي كرد.

او در خانه اش با فرزندانش كه تعداد آنها به 12 نفر رسيده بود جدي بود ولي در برخي اوقات نيز مي خنديد. نجوي نيز با ديگر همسران جديد بن لادن در انزوا زندگي مي كرد. نجوي خود يكي از همسران بن لادن را برگزيده بود. بن لادن به رغم اينكه از وسايل الكترونيك نفرت داشت عاشق خودروهاي پرسرعت و شيك بود. وي به همين دليل يك دستگاه خودروي مرسدس بنز به رنگ طلايي در ميان خودروهايش داشت.

بن لادن در يكي از سفرهاي خود يك فروند قايق تندور نيز خريده بود. براي بن لادن هيچ چيزي به اندازه گذراندن يك روز كامل با خودروهاي پرسرعت در صحرا لذتبخش نبود. وي خودرو اش را در صحرا رها و مسافت هاي طولاني را پياده روي مي كرد.

براساس گزارش اين كتاب، رهبر شبكه القاعده پس از آنكه تحت تعقيب قرار گرفت و مجبور شد در سودان زندگي كند به كاشت گل و ذرت مشغول بود و در همان حال به دنبال طرح ريزي عمليات ترور و پي ريزي شبكه القاعده بود.
نجوي اضافه مي كند : بن لادن برخي شب ها خانواده اش را مجبور به ماندن در صحرا مي كرد در حالي كه هيچ چيزي جز خاك براي در امان ماندن از سرماي شب هاي صحرا در اختيار نداشتند. وي همچنين فرزندان خود را به پياده روي در صحرا بدون داشتن آب مجبور مي كرد تا توانايي هاي آنها را افزايش دهد.

نجوي همچنين مي گفت كه بن لادن انگليسي را به خوبي صحبت مي كرد؛ نابغه رياضيات بود و به سياست و طبيعت علاقه بسياري داشت.

در اين كتاب همچنين براي نخستين مرتبه تصاوير اختصاصي از خانواده بن لادن منتشر مي شود از جمله مي توان به انتشار عكس هايي از كودكي عمر و برادرانش، بن لادن به همراه خانواده در افغانستان و در حال اسب سواري نيز اشاره كرد.

در اين اثر همچنين مطالب جالبي درباره حملات 11 سپتامبر از زبان همسر و پسر بن لادن مطرح شده است.

No comments:

Post a Comment