Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:بیشتر مبتلایان به آنفلوانزا در سیستان و بلوچستان 5 تا 14 ساله هستند‌


آخرین آمار مبتلایان به آنفلو‌انزای نوع A در استان‌ 42 نفر است که در محدوده تحت پوشش این دانشگاه گروه سنی 5 تا 14 سال مهم‌ترین گروه سنی مبتلایان به این بیماری هستند.

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آخرین آمار مبتلایان به آنفلو‌انزای نوع A در استان‌ 42 نفر است که در محدوده تحت پوشش این دانشگاه گروه سنی 5 تا 14 سال مهم‌ترین گروه سنی مبتلایان به این بیماری هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مسعود صالحی اظهارداشت: حساسیت‌های فصلی، سرماخوردگی و آنفلوانزای معمولی علائمی شبیه به آنفلو‌انزای نوع A دارند و با شروع فصل پاییز این علائم به وفور در مدرسه‌ها و مهد کودک‌های استان و به ویژه شهر زاهدان مشاهده می‌شود.
وی از مردم استان خواست تا ضمن توجه به توصیه‌های بهداشتی در زمان بروز علائم سرماخوردگی یا آنفلوانزا از استفاده خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمانی افزود: با توجه به ماهیت موج‌گونه پاندمی آنفلوانزا، برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد پزشکان عمومی شاغل در مراکز بیمارستانی وابسته به دانشگاه انجام شده است.
صالحی در ادامه بیماریابی، نمونه‌گیری، راه‌اندازی یک پایگاه دیده‌ور به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت استان، تهیه و توزیع دارو، تدوین دستورالعمل فنی دانشگاهی و تشکیل هسته مرکزی آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی را جزء مهم‌ترین اقدامات دانشگاه در ارتباط با پاندمی آنفلو‌انزای نوع A برشمرد.
وی همچنین به روند سریع افزایش تعداد مبتلایان به آنفلو‌انزای نوع A اشاره کرد و خواستار همکاری جدی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع شد و گفت: ضروری است تا مسائل مرتبط با این پاندمی در جلسه شورای اداری استان مطرح شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر ضرورت سالم‌سازی و مرمت مکان‌های تجمع افراد و فراهم کردن امکانات حفاظت شخصی و شستشوی مرتب دست‌ها در این‌گونه مکان‌ها، اظهارداشت: شرح انتظارات از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، بهزیستی، سازمان زندان‌ها، نهادهای نظامی و انتظامی و غیره در این زمینه تدوین شده و طی جلسات کارشناسی به هریک از نهادهای ذیربط ابلاغ می‌شود.
بر اساس پیش‌بینی‌های ارائه شده در جریان همه‌گیری فعلی تنها در محدوده عملکردی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از 300 تا 500 هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی صورت می‌پذیرد و بیش از 80 هزار نفر هم به بستری در بیمارستان‌ها و یا دریافت خدمات ویژه درمانی(آی. سی. یو) نیاز پیدا خواهند کرد.
انتهای پیام/‌آ20

Source: http://www.pahra.blogsky.com/1388/07/22/post-12984/

No comments:

Post a Comment