Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با راه حل دو کشور مستقل فلسطینی و اسراییل

آیت‌الله خامنه‌ای در کنفرانس حمایت از فلسطین با طرح محمود عباس برای ایجاد دو کشور مستقل فلسطین و اسراییل در کنار هم مخالفت کرد. وی "تقسیم سرزمین فلسطین" و بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ را مردود دانست.

آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم افتتاح پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین در تهران گفته است، «ما نه جنگ کلاسیک ارتش‌های کشورهای اسلامی را پیشنهاد میکنیم، نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را پیشنهاد می‌کنیم و نه حکمیت سازمان ملل را.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه (۹ مهر) پیشنهاد ایران را «همه‌پرسی از فلسطینیان» خواند.

رهبر جمهوری اسلامی در بخشی از سخنان خود گفته است: «مدعای ما آزادی فلسطین است ، نه آزادی بخشی از فلسطین. هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند ، یکسره مردود است.»

گروه کارشناسان حقوقی شورای امنیت در حال برسی درخواست به رسمیت شناختن کشور فلسطین در کنار کشور اسرائیل هستند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تقاضای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را روز جمعه (۲۳ سپتامبر/اول مهر) تسلیم بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل کرده است.

رهبران آمریکا و فرانسه کوشیده بودند محمود عباس را از این کار باز دارند. ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود در صورت تصویب پیشنهاد فلسطینی‌ها در شورای امنیت، از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد.

برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، باید از ۱۵ عضو شورای امنیت، دست‌کم ۹ عضو این شورا و از جمله پنج عضو دارای حق وتو، یعنی آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و بریتانیا با این درخواست موافقت کنند.

ادعای «از نهر تا بحر»

حتی اگر درخواست فلسطینی‌ها در شورای امنیت با موافقت ۹ عضو این شورا روبرو گردد، ایالات متحده‌ی آمریکا پیشاپیش اعلام کرده است که این درخواست را وتو خواهد کرد.

پیش از این سازمان حماس که در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد با ابتکار محمود عباس در سازمان ملل مخالفت کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر خالد مشعل رئیس دفتر سازمان حماس اشاره آیت‌الله خامنه‌ای در کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران درباره تشکیل کشور فلسطین از نهر تا بحر" را کاملا منطقی دانسته است. منظور از "نهر" رود اردن و از "بحر" دریای مدیترانه است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی، بار دیگر جمهوری اسلامی ایران را مسئول شکست تلاش‌ها برای آشتی ملی در فلسطین معرفی کرده است.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین در تهران با حضور مقام‌های دولتی تانزانیا، زیمبابوه، الجزایر، قطر، عراق، افغانستان، کومور، سوریه، کویت، موریتانی، مالاوی و رهبران سازمان‌های حماس و جهاد اسلامی و رئیس مجلس لبنان در تهران تشکیل شده است.

HK/SI

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6629626,00.html?maca=per-rss-per-all-1491-rdf

No comments:

Post a Comment