Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

Splittra Iran - Åsikter från en persisk rasist!

Länge har jag och mitt Nationalistiska Iranska Parti FADFI velat att Iran ska splittras!

Iran är ett land som kanske består av upp till 20 olika folkgrupper.
Det finns mörka iranier, det finns iranier som ser ut som vanliga mellanöstern människor, sen finns det ljusa iranier.

Vad jag och många andra Iranska nationalister vill göra är att dela upp Iran i 3 olika delar, Baluchistan-Kurdistan-Lurestan/lak/Tajik och sedan ett landområde som stäcker sig från norra Iran Gilan som gränsar till Turkmenistan, ner genom halva kavir öknen ner till persiska viken vid staden bandar abbas. Från bandar abbas ska det sedan gå genom hela persiska viken ända fram till gränsen till Irak och där så går gränsen runt kurdistan ända fram till gränsen till turkiet och azerbadzan och detta land område ska bebos av Perser.

Anledningen till att vi vill dela upp Iran såhär beror på att vi Perser med ressesiva anlag, dvs: vi Perser som ej blivit uppblandade i samma utsträckning som övriga iranier inte vill tillhöra samma land och dela kultur med dem som förlorat persiskt blod.

Vår stolthet, vår kultur, vårt språk, vårt rykte har blivit smutskastat pga:
Majoriteten av Irans befolkning har blandat sig allt för mkt och har orsakat följande:

*Vårt språk (gammal persiskan) har ändrats pga dem olika folkslagen
*Vår kultur är idag närmare Islam än vad den är till våra gamla förfäders Persiska kultur.
*Vår rykte är inte längre att vi är duktiga vetenskaps män/poeter/uppfinnare utan att vi är duktiga barnmaskiner.
*Vår stolhet är inte längre att vi är världens första civillisation utan idag är den att vi supportar terrorister.

Jag som har släktingar som är blåögda och som är av persiskt blod blir ledsen över att se hur olika folkslag slukar upp vår identet genom att blanda sig med oss perser. Vårt parti FADFI här i Sverige/Usa och England har fått generösa bidrag och stort stöd från svenskar,amerikaner och engelsmän.

Om inte Iran splittras så att vi Perser med Persiskt blod (ljus hy, blå/bruna ögon) får ett eget land så kommer vår existens att hotas.
För drygt ett år sedan så gjorde jag och 1000 andra FADFI anhängare ett såkallat genealogi (släktforskning) och jag kan stolt säga att jag kom ända bak till 1780-talet, och det som jag ville undersöka då var hur många blåögda som fanns då och hur många som fanns då. Och antalet blåögda har minskat kraftigt inte bara i min släkt utan i dem andra 1000 FADFI anhängarnas också.
detta beror på att någon i min släkt blandat sig med en icke Perser.

Om detta fortsätter så kommer min folkgrupp (perser) snart vara helt utdöda!

Och frågan lyder nu vad ni anser om vår syn på att splittra Iran?

https://www.flashback.org/t488876

No comments:

Post a Comment