Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تشیع پیکر شهید درمحمد رئیسی



تعدای از شاهدان عینی این ماجرا هم به سایت نیکشهر گفتند متاسفانه نیروی انتظامی با خودرو سمند در کمتر از 10 متری ماجرا قبل از وقوع جرم ایستاده بودند و فرد موتور سوار  وقتی حاجی درمحمد را به شهادت رساند عکس العمل قابل توجهی انجام ندادند و حتی می توانستند با دست و درگیری فیزیکی و یا با پرتاب اسلحه از فرار موتور سوار جلوگیری می کردند.
اما سرهنگ محسن راک فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر در گفتگوی تلفنی با سایت نیکشهر با رد کردن حضور ماموران انتظامی در صحنه جرم افزود پس از تحقیقات لازم معلوم شده که خودرو پژو 405 نقره ای با افراد مسلح حضور داشته است و این احتمال می رود که قاتل را پشتیبانی کرده است تا کارش را بهتر انجام دهد و مانع بر سر راهش نباشد.
سرهنگ راک افزود انتظامی شهرستان نیکشهر خودرو پژو 405 نقره ندارد و پس از پرس و جو با اقتدار کامل اعلام می کنم در آن لحظه هیچ نیرویی از انتظامی این شهرستان در آنجا حضور نداشته و همه اظهارات کذب محض است.
وی گفت پس از اطلاع از قتل ماموران مخفیگاه ایشان را در همه نقاط شهرستان بررسی که قاتل در آنجا حضور نداشته است.
سرهنگ راک افزود تحقیقات ادامه دارد و تمام راههای خروجی مسدود شده و در پی دستگیری قاتل هستیم.
محمدقیوم دهقانی نماینده مجلس هم با تسلیت به خانواده مرحوم درمحمد رئیسی افزود نیکشهر یکی از شهرهای امن استان بوده است ولی متاسفانه طی 2 سال اخیر ناامن شده و باید ریشه ناامنی ها رسیدگی جدی بشود.
دهقانی گفت متاسفانه حوادثهای ناگواری از جمله به رگبار  بستن 3 نفر از شهروندان توسط نیروی انتظامی در مسیر بنت به دستکرد در ماه مبارک رمضان و قطع نخاع شدن یک نفر و فلج شدن آن تا آخر عمر- به رگبار بستن رئیس شورای روستای آبگاه وانان بخش مرکزی نیکشهر توسط انتظامی شهرستان که بعدها گفتند اشتباه شده است- به رگبار بستن و شهادت لال محمد بلیده مسوول دفتر فنی در حضور نیروهای انتظامی که در آنطرف جاده حضور داشتند و اتفاقات و ناامنی های مسیر جاده ترانزیتی چابهار نیکشهر و ایرانشهر که از 300 کیلومتر مسیر این جاده حدود 200 کیلومتر حوزه استحفاظی نیکشهر است که منجر به سرقت انواع خودرو و کشته و ربوده شدن چندین نفر از رانندگان بیگاه شده است دلیلی بر ضعف مدیریت و عملکرد نهادهای امنیتی - اطلاعات و قضایی در شهرستان نیکشهر است که باید وزیر کشور و استانداری پاسخگوی این مسائل و مشکلات باشد.
دهقانی گفت موارد ناامنی های شهرستان نیکشهر را به وزیر کشور تذکر کتبی خواهم داد و از استاندار و مقامات امنیتی و اطلاعاتی و قضایی استان تقاضای رسیدگی فوری را دارم.
عبدالعزیز بلوچزهی رئیس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان هم با اظهار تاسف و عرض تسلیت به جامعه شورایی استان از بروز این حادثه ناگوار افزود متاسفانه بروز چنین حوادثی در روز روشن و وقت اداری پیش از ساعت یک آنهم در وسط شهر نیکشهر و انجام این قتل و عدم ترس و واهمه قاتل از نیروی انتظامی و با اسلحه کلاش و حرکت به سمت خیابان بهشتی که متهی می شود به وسط شهر ضعف مدیریتی انتظامی این شهرستان را بیش از یش آشکار می سازد.
وی گفت چطور ماموران انتظامی بشکه های خالی گازوییل در پشت وانت و یا یک کولر گازی در صندوق عقب خودروهای سواری و چند کیسه برنج پشت برای ارتزاق مردم را می ببینند ولی اسلحه یک قاتل را در روز روشن و گشت زدن در خیابانها با لباس شخصی نمی بینند این خودش جای سوال است و باید مقامات امنیتی و اطلاعاتی پاسخگو باشند.
بلوچزهی افزود متاسفانه تایید عملکرد سرهنگ راک توسط مقامات ارشد این شهرستان و امام جمعه جای سوال است که مردم شهرستان آنان را هرگز نخواهند بخشید. و باید امروز جوابگوی این حوادث باشند.
رئیس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان از سردار فهیمی راد خواست هر چه سریعتر به ریشه کنی نامنی که در طول یک سال اخیر رخ داده پایان دهد تا بهترین مردم این شهرستان در روز روشن به شهادت نرسند.
وی از مقامات استانی و شهرستان خواست با بررسی کارنامه امنیتی این شهرستان بررسی لازم را داشته و تکلیف مردم را روشن کنند.
طبق اعلام ملانورمحمد امام جماعت مسجد محله جوانکان تشیع جنازه حاجی درمحمد فردا چهارشنبه 27/07/1390ساعت 10 صبح در قبرستان محله جوانکان انتهای خیابان خیام-  پشت دبیرستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.
پایگاه اطلاع رسانی نیکشهر از طرف مردم شهرستان نیکشهر از همه مردم عزیز دعوت می نماید در تشیع جنازه شرکت نمایند. 
سایت نیکشهر چندی پیش مطلبی را در وصف این معتمد بزرگوار نوشته بود با این لینک قابل دسترس است.   http://www.nikshahr.com/post/762
***********************************
خبر فوری: یکی از سران ارشد مردمی شهرستان نیکشهر کشته شد
 روزدرآ: رئیس اسبق شورای اسلامی شهر نیکشهر و یکی از سران معتمد و مردمی این شهرستان ساعتی پیش برا اثر یک سوء قصد کشته شد.
درمحمد رئیسی معروف به درمحمد سیت «سرمایه دار» یکی از ستون های مردمی شهرستان نیکشهر ساعاتی پیش بر اثر یک سوء قصد در محل دفتر کارش مورد هدف گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان 22 بهمن شهرستان جان باخت.
به گفته شاهدان عینی این اتفاق حوالی ساعت یک رخ داد و فردی راکب موتور با حمل سلاح در خیابان قدس به دفتر کار مقتول مراجعه و با شلیک پی درپی ضربات گلوله به وی و فرزندش بلافاصله از محل حادثه متواری شد.
نزدیکان و کارکنان دفتر درمحمد رئیسی با اظهار تاسف از این واقعه افزودند: فرزند درمحمد هم اکنون در ییمارستان 22 بهمن شهرستان بستری است و به جزء از وی و فرزندش کسی دیگر از کارکنان دفتر وی آسیبی ندیده است.
حاج درمحمد رئیسی یکی از فعالین انتخاباتی و سران تاثیرگذار و با نفوذ شهرستان نیکشهر و همچنین تحلیلگر مسائل انتخاباتی بود که به دلیل محبوبیت و فعالیت در امورات خیریه و مردمداری در جنوب استان شهرت و محبوبیتی خاص داشت.

http://www.takkoohnews.blogsky.com/1390/07/28/post-279/
با تشیع پیکر شهید درمحمد رئیسی
 یکی از باشکوه ترین تشیع جنازه های نیکشهر شکل گرفت


پایگاه اطلاع رسانی نیکشهر: مراد رئیسی عضو شورای اسلامی شهر نیکشهر و یکی از اهالی محله جوانکان در این باره به سایت نیکشهر گفت حوالی ساعت 12:30 دقیقه امروز سه شنبه 26/07/1390 در خیابان قدس محله جوانکان در حالی که حاجی درمحمد سیت در مغازه برنج فروشی خود نشسته بود یک موتور سوار هندا ایرانی تک و تنها بنام چراگ فرزند علی محمد پیاده شده درجلوی ماموران انتظامی و با خیال آسوده با رگبار گلوله به وی را به به شهادت میرساند و به طرف فرزندش حامد هم تیراندازی می کند که در نهایت به بیمارستان 22 بهمن این شهرستان انتقال می یابند و تا این لحظه حال عمومی فرزندش حامد رو به بهبودی است.
این عضو شورا می افزاید شاید ماموران انتظامی توجیهی برای خود داشته باشند و یا حضور نداشته اند در صورت حضور و عدم مقابله با این جرم خودش جرم بزرگتری است و باید ماموران یا مانع این کار می شدند و یا اینکه در چند قدمی فقط اقدام به تیراندازی هوایی و دو تیر به طرف موتور و یا یک تیر به پراید پارک شده نمی زدند حداقل یک تیر به لاستیک موتور قاتل می زدند تا متواری نمی شد و این حداقل کار ماموران انتظامی بود که متاسفانه نکردند.

No comments:

Post a Comment