Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حکم زندان بلوچ نوجوان، محمد صابر ملک رئیسی محکوم است

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز جمعه ۱ مهر ماه ۱۳۹٠ خبر از حبس و تبعید بلوچ نوجوان، محمد صابر ملک رئیسی به 5 سال از سوی بیدادگاه انقلاب اسلامی رژیم ایران داد. یک سال پیش بدنبال ناکامی ماموران سرکوبگر اطلاعات رژیم بر دستگیری برادر بزرگترش،عبدالرحمان رئیسی این نوجوان بلوچ برادرش دستگیر و مکان نامعلومی زندانی گردید و از آنزمان متحمل شکنجه های روحی و روانی شده است.
برای پیگیری وضعیت صابر رئیسی تمامی اقدامات خویشاوندان و طرفداران حقوق بشر بلوچستان در سطح بلوچستان و نیز در سطح بین المللی در طی سال گذشته بدون نتیجه و بدون پاسخ از سوی رژیم بوده است.
کوششهای سازمان عفو بین الملل (Amnesty International) در یافتن اطلاعاتی مبنی بر مکان بازداشت و وضعیت جسمانی این نوجوان بلوچ ١۷ ساله بلوچ بیگناه نیز بدون جواب بوده است. از آنجا که رژیم هیچ مدرکی دال بر فعالیت سیاسی این نوجوان بلوچ نداشته، از فراهم کردن اطلاعات در مورد مکان و وضعیت جسمانی اش امتناع میورزید. تنها جرم وی رابطه خونی و برادری اش با عبدالرحمان رئیسی بوده است. رژیم برای دستگیری برادر بزرگترش حتی متوسل به تهدید به اعدامش شده است.

ظلم و تعدی رژیم به این نوجوان بلوچ، صابر رئیسی به آن حد است که وی باید دور از بلوچستان و خانواده اش یعنی دو هزار کیلومتر دور در زندان اردبیل ۵ سال را در خوفگاه رژیم بسر ببرد. رژیم با این حکم ظلالمانه خود در مورد این نوجوان بلوچ در تلاش است تا پیام وحشت و سرکوب را به بلوچها برساند. ملت بلوچ ۳۳ سال است که سرکوب و تبعیض رژیم را در تمامی شئون زندگی شان شاهد هستند و بر شقاوتها و بیعدالتی های سرکوبگران بخ.بی آگاهند. سازمان عفو بین الملل در گزارشی که ۲۵ سپتمبر ۲٠۱۱ منتشر کرده، خواهان پایان دادن سریع به سیاستهای تبیعیض آمیزش بر علیه بلوچها شده است. سازمان عفو بین الملل نیز نگرانی شدید خود را نسبت به افزایش نقض حقوق بشر علیه ما ملت بلوچ ابراز کرده است و از رژیم خواسته است تا گامهای فوری در رعایت حقوق بشر در بلوچستان بردارد.

بلوچستانءِ راجی زرمبش حکم بیدادگاه رژیم در مورد حبس نوجوان بلوچ، محمد صابر ملک رئیسی را شدیداً محکوم و در مخالفت آشکار با اصول و پرنسیپ های حقوق بشری میداند. زرمبش از سازمان و نهادهای حقوق بشر استمداد میطلبد تا به یاری این نوجوان بلوچ بشتابند و خواهان آزادی­اش شوند، زیرا وی جرمی را مرتکب نشده و بیگناه است.

بلوچستانءِ راجی زرمبش
دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱


http://www.zrombesh.org/Farsi/zrombesh2011sep26.htm

No comments:

Post a Comment