Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مولوی عبدالحمید؛ عدالت ضامن سعادت انسانها است

خطيب جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان گفت: عدالت و انصاف ضامن برقراري امنيت و مايه سعادت انسانها است.

مولوي عبدالحميد در خطبه هاي نماز جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان اظهار داشت: از توصيه هاي مهم خداوند به بشر در همه اديان الهي برقراري و گسترش عدالت بوده است.
وي تاكيد كرد: عدالت تنها مختص به حاكمان نيست بلكه هر انساني بنا بر شرايطي كه دارد بايد عدل و انصاف را سرلوحه كار خويش قرار دهد.
وي بيان داشت: افرادي كه از انجام نماز و روزه و ساير فرايض الهي به هر دليلي سرباز مي زنند در حقيقت ظالم هستند زيرا عدالت را زير پا گذاشته اند.
وي با بيان اينكه توجه به جسم و بدن و آسيب نزدن به آن مرحله دوم عدالت است ، گفت: عدل ورزيدن در برخورد با ديگران و رعايت حقوق مردم است مرحله سوم عدالت است بر اين اساس تضييع حقوق مردم و تجاوز به آن مصداق بي عدالتي و مرتكب آن ظالم است.
وي افزود: ريشه همه مشكلات امروزي بشر در بي عدالتي است و اگر انسانها مي خواهند مشكلات دنيا را حل كنند بايد به دنبال اجراي عدالت در همه شئونات زندگي فردي و اجتماعي خويش باشند.
او ادامه داد: زماني كه مجامع بين المللي و سازمان ملل در قبال ظلم رژيم اشغالگر قدس به ملت مظلوم فلسطين سكوت مي كنند بي عدالتي و تروريسم در جامعه گسترش مي يابد.
وي تاكيد كرد: هيچ مسلماني در دنيا موافق ترور و خشونت نيست اما اين غربيها و مدافعان ظاهري حقوق بشر هستند كه با ناديده گرفتن حقوق ملت فلسطين و ساير ملل محروم و تحت ستم دنيا موجب گسترش پديده زشت تروريسم در جهان شده اند.
خطيب جمعه مسجد مكي ادامه داد: اين نهايت بي عدالتي است كه مدافعان حقوق بشر در غرب، ملت فلسطين را جزو جامعه بشري نمي بينند و هر زمان ملتهاي آزاده دنيا در صدد محكوميت رژيم صهيونيستي هستند با وتوي كشورهاي غربي به اصطلاح مدافع حقوق بشر مواجه مي شوند.
وي با اشاره به گسترش موج بيداري اسلامي اظهار داشت: عامل اصلي شكل گيري قيام ملتها بي عدالتي حاكمان و ناديده گرفتن حق ملتها بود كه موجب خشم ملتهاي مسلمان گرديد.
خطيب جمعه مسجد مكي زاهدان در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس گفت: متجاوزان وابسته به غرب ناجوانمردانه هشت سال جنگ را به ملت ايران تحميل كردند اما گرفتار قهر الهي و خواري شكست از ملت رشيد ايران شدند و بدين وسيله خداوند تنبيه شدند.

http://estoun.blogfa.com/post-355.aspx

No comments:

Post a Comment