Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

محمود عباس درخواست عضويت فلسطين را ارائه داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی امروز با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد و در این دیدار درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را به طور رسمی در اختیار وی قرار داد.

این در حالی است که پیش‌تر ایالات متحده آمریکا و اسراییل مخالفت خود را با طرح محمود عباس اعلام کرده بودند.

به گزارش رادیو آلمان، باراک اوباما، در دیدار روز چهارشنبه خود با محمود عباس، تاکید کرده است که آمریکا درخواست پذیرش فلسطین به عنوان کشوری مستقل در سازمان ملل را وتو خواهد کرد. وی همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات صلح میان اسراییل و فلسطین شد.


نگرانی از بروز ناآرامی در خاورمیانه

این موضع آمریکا با واکنش‌های متعددی همراه بود. روز پنج‌شنبه در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا کرانه باختری صحنه اعتراضات فلسطینیان بود. از جمله موارد اعتراضی، عدم درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از اسراییل مبنی بر توقف ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در مناطق فلسطینی اعلام شده است.

در همین ارتباط گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان نیز نسبت به احتمال بروز ناآرامی و درگیری‌های تازه در منطقه ملتهب خاورمیانه در ارتباط با موضوع فلسطین هشدار داده است. وزیر امور خارجه آلمان در عین حال خواستار آن شد که زمان‌بندی مشخصی برای مذاکرات صلح میان اسراییل و فلسطین ارائه شود.

آخرین دور گفت‌و‌گوهای صلح میان اسراییل و فلسطینیان یک سال پیش با شکست روبرو شد. از آن زمان فلسطینیان تلاش‌هایی را برای پیوستن به سازمان ملل آغاز کردند. اسراییل و آمریکا اما می‌گویند ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی تنها از راه مذاکره مستقیم ممکن است.

http://www.iranpressnews.com/source/107903.htm

No comments:

Post a Comment