Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

معادن طلای بلوچستان در زمان تحریم بنام افغانستان ثبت و بهره برداری شده اند.

معادن طلای بلوچستان در زمان تحریم بنام افغانستان ثبت و بهره برداری شده اند.
رضا وشاحی فعال احوازی در این باره اطلاعاتی در اختیارمان گذاشت که :بسیاری از معادن بلوچستان خصوصا معادن طلا در طول مرز افغانستان در زمان تحریمها بنام معادن در جغرافیای افغانستان پروانه بهره برداری گرفته و به سهامداران خارجی واگذار شده است.و یکی از این معادن معدن طلای نهبندان است.
 نهبندان و قاینات تا ابرفت جیرفت و نیمی از استان هرمزگان هفتاد سال پیش به جبر و خیانت بدون رضایت ملت بلوچ از سرزمین مادری جدا و به سه استان همجور الحاق شدند و جمعیت کثیری از ملت بلوچ در این جغرافیا یتیم و اواره شدند.
 بخشی دیگر از سرزمینمان که شامل خوددجیرفت وبم است پیش از این تاریخ از سرزمین مادری بزور وجبر اشغال و الحاق شدندبه کرمان.
ایشون چنین به این موضوع اشاره کردند که :
 رضا وشاحی - يك خاطره. معادن طلاى آذربايجان و بلوچستان. صدها تن طلا در تكاب، نهبندان، بزمان و غيره كشف شده است. برخى در حال بهره بردارى هستند. برخى را مخفيانه بهره بردارى مى كنند. بهره اين معادن طلا به جيب فارس ها مى رود و بلوچ و تورك از آن بى بهره هستند. دوستى دارم كه سهام معادن نهبندان در نزديكى مرز افغانستان را در نيويورك خريده بود. تعجب كردم. گفتم معدن طلاى به بهره بردارى نرسيده چطور سر از بازار سهام نيويورك در آورد با اينهمه تحريم ها؟ گفت معدن را فارس ها به نام افغانستان ثبت كردند نه بلوچستان ايران. و به اين ترتيب سهام را عرضه كردند. محل جغرافيايى معدن مهم نيست. مهم اين است كه سود معدن طلا به دست سهام دار برسد كه وزارت معادن ايران تضمين كرده است.
 بلوچستان سرزمین غنی با مردمانی فقیر و جز مقاومت متحد این فقر و این رنج و این ستم دور نخواهد شد.
جهت بیداری و آگاهی بکوشید و آگاهانه برای بدست گرفتن سرنوشت سیاسی مان مبارزه کنیم .
محمودبلوچ
#بلوچ_وبلوچستان_مظلوم

No comments:

Post a Comment