Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حزب الله با استفاده از آشوب موشک های اسکاد ایرانی را از سوریه به لبنان منتقل کرد




حزب الله به شکلی مستمر و در چند نوبت، محموله هایی از موشک های اسکاد از ایران را دریافت می کند که در سوریه انبار شده است. این خبر را روزنامه آمریکایی ''نیویورک تایمز'' به نقل از منابع نزدیک به سازمان اطلاعات اسرائیل، نوشته است.

برپایه این گزارش، حزب الله لبنان توانست بخش هایی از سامانه موشکی را که توسط رژیم دمشق انبار شده بود، با استفاده از فرصت انفجارها و آشوب در لبنان و جنگ داخلی سوریه، به لبنان منتقل کند.

این روزنامه آمریکایی نوشته است که اطلاعاتی از رونین پیرگمان تحلیل گر مسائل نظامی که ارتباطی نزدیک با مسئولان اطلاعاتی اسرائیل دارد، به دست آورده است.

این جنگ افزارها بنا بر این گزارش، پیشتر از راه عراق به سوریه رسیده بود و در این کشور در انبارهای نزدیک به مرزهای لبنان، پنهان شده بود.

به گفته پیرگمان، این سامانه تفکیک شده و اخیرا به پایگاه های حزب الله در لبنان منتقل شده است تا در مقابله با حملات احتمالی اسرائیل یا آشوب ها در لبنان، به کار گرفته شود.

این محموله بنا بر این گزارش، شامل سامانه موشک های دوربرد اسکاد D، که توانایی هدف قرار دادن عمق اسرائیل، موشک های کوتاه برد از نوع اسکاد C، موشک های میان برد از نوع فاتح ایران، موشک های ضد هوایی فجر و موشک هایی با قابلیت حمل بر شانه می شود.

این بدان معنی است که پنج حمله هوایی اسرائیل که بنا بر گزارش های درز رفته، سال گذشته انبارهای اسلحه در سوریه را هدف قرار داده بود، همه سامانه های موشکی که قرار بود در اختیار حزب الله قرار بگیرد ار منهدم نکرده است.

گزارش ''نیویورک تایمز'' یادآور شده است که با این همه حزب الله در حال حاضر نمی تواند از این سامانه استفاده کند، چرا که بخش هایی از قطعات موشک ها همچنان در سوریه است و حزب الله نیز قطعات یدکی آنها را اختیار ندارد.

No comments:

Post a Comment