Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

طرح آمریکا برای تقویت جبهه «جدایی‌طلبان بلوچ» در منطقه


 
طرح آمریکا برای تقویت جبهه «جدایی‌طلبان بلوچ» در منطقه
آمریکایی‌ها در آستانه خروج از افغانستان، درصدد تقویت جبهه جدایی‌طلبان بلوچ و نیز گروه تروریستی «جندالله» در منطقه هستند.
خبرگزاری فارس: طرح آمریکا برای تقویت جبهه «جدایی‌طلبان بلوچ» در منطقه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، آمریکایی‌ها در آستانه خروج از افغانستان، درصدد تقویت جبهه جدایی‌طلبان بلوچ و نیز گروه تروریستی «جندالله» در منطقه هستند.
گفته می‌شود، قدرت‌های خارجی از جمله آمریکا، از جدایی‌طلبان بلوچ خواسته‌اند تا علاوه بر استخدام نیروهای جدید عملیات‌های خود را نیز افزایش دهند.
همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که در روزهای آینده ممکن است شاهد هدف قرار گرفتن ساختمان‌های دولتی در «کراچی» و ایالت «پنجاب» پاکستان از سوی مخالفین بلوچ باشیم.
برخی قدرت‌ها سعی دارند با افزایش فعالیت جدایی‌طلبان قبل از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، موضوع حمایت از بلوچ‌ها را در دادگاه‌های بین‌المللی مطرح کرده و زمینه اختلاف بین کشورهای همسایه را نیز در منطقه فراهم کنند.
راهکار واشنگتن برای حل اختلافات داخلی رهبران جدایی‌طلب
گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات آمریکایی به تازگی در لندن با رهبران جدایی‌طلب بلوچ از جمله «براهمداغ بکتی» ملاقات کردند.
گفته می‌شود که مقامات آمریکایی هنگام ملاقات با جدایی‌طلبان بلوچ متوجه شدند که آنان برای کسب منافع شخصی با یکدیگر دچار اختلاف هستند به همین علت آمریکایی‌ها برای حل این اختلاف، اهداف مورد نظر را بین رهبران بلوچ تقسیم کردند.
یعنی هر یک از رهبران جدایی‌طلب باید نقاط خاصی را در پاکستان و ایران هدف قرار دهند و سایر رهبران حق ندارند در این زمینه دخالت کنند.
منبع تأمین مالی بلوچ‌های جدایی‌طلب
به نقل از روزنامه «امت» پاکستان، طبق نقشه سازمان اطلاعات آمریکا، این کشور خود را در زمینه اوضاع بلوچستان بی‌طرف نشان می‌دهد اما اعضای کنگره آمریکا مخفیانه از جنگجویان بلوچ حمایت می‌کنند و وانمود می‌شود که دولت هیچ دخالتی در این زمینه ندارد.
بر اساس گزارش‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا همچنان موضوع حمایت از جدایی‌طلبان بلوچ را پیگیری می‌کند و به‌طور مداوم اهداف جدید، سلاح‌های جدید و نحوه دریافت کمک‌های مالی تازه را برای بلوچ‌ها مشخص می‌کند.
این در حالی است که 3 نفر از اعضای کنگره آمریکا به شدت از جدایی‌طلبان بلوچ حمایت می‌کنند و کاری کرده‌اند که مقامات آمریکایی منابع مالی جنگجویان بلوچ را فراهم کنند.
همچنین به گفته اعضای کنگره آمریکا، 4 میلیون دلار از هزینه‌های جدایی‌طلبان و دفاع از آنان در سطح بین‌المللی باید توسط هند تأمین شود.
سال گذشته هند حاضر نشد بخش از هزینه فعالیت جدایی‌طلبان را فراهم کند اما سرانجام بر اثر فشارهای آمریکا تسلیم خواسته‌های واشنگتن شد.
تغییر فرماندهی عملیات‌های تروریستی جدایی‌طلبان
تا قبل از این گروه «لشکر بلوچستان» به سرپرستی برادر «اختر منگل» مأموریت حمله به ساختمان‌های دولتی را به عهده داشت که نتوانست موفقیت چندانی در مأموریت‌های محوله به دست آورد و تنها مأموریت موفقیت آمیز این گروه انفجار 2 بمب در ایستگاه راه‌آهن لاهور بود.
برهمین اساس، در حال حاضر مأموریت حمله به مراکز دولتی به «براهمداغ بکتی» نوه «اکبر بکتی» (رهبر جدایی طلب بلوچ که به دست «پرویز مشرف» کشته شد) سپرده شده است. براهداغ بکتی حملات تروریستی خود را با انفجار خط آهن منطقه «راجن پور» آغاز کرده است.
هشدار پاکستان درباره افزایش حملات تروریستی گروه‌های جدایی‌طلب
در همین حال، سازمان اطلاعات پاکستان درباره حمله قریب‌الوقوع جنگجویان بلوچ به کراچی، راجن‌پور،«ملتان»، «مظفر‌گر» و سایر شهرهای ایالت پنجاب هشدار داد.
وزیر راه و ترابری پاکستان نیز نسبت به هدف قرار گرفتن خطوط راه‌آهن و جاده‌های ارتباطی در بلوچستان هشدار داد و از پلیس خواست با اضافه کردن نیروهای گشتی از عملیات خرابکارانه جدایی‌طلبان بلوچ که به دنبال منهدم کردن خطوط راه‌آهن و جاده‌های ارتباطی هستند جلوگیری کند.
البته برگزاری انتخابات در بلوچستان تا حدی فعالیت آمریکایی‌ها را با چالش مواجه ساخته است زیرا آنان که مدعی حمایت از دموکراسی در جهان هستند نمی‌توانند با توجه به برگزاری انتخابات به طور علنی از جدایی‌طلبان بلوچ حمایت کنند.
تلاش واشنگتن برای اختلاف‌افکنی بین ایران و پاکستان
طبق آخرین گزارش‌ها، اعضای کنگره آمریکا با حمایت از جندالله و مستقر کردن آنان در سیستان به دنبال این هستند که هزاره‌های افغانستان را نیز به بلوچ‌ها ملحق کنند و از این طریق علاوه بر ایجاد اختلاف بین ایران و پاکستان موضوع تشکیل کشور مستقل بلوچستان را نیز پیگیری کنند.
همچنین به زودی علاوه بر پاکستان و افغانستان یکی دیگر از کشورهای همسایه به مرکز تجمع جنگجویان بلوچ تبدیل می‌شود.
طبق این گزارش، قرار است رهبران جدایی‌طلب به نام جندالله در ایران فعالیت کنند و با هدف قرار دادن منافع ایران و پاکستان موجبات اختلاف 2 کشور را فراهم کنند.
براساس اطلاعاتی که خبرنگار روزنامه امت از شهر کویته (مرکز بلوچستان پاکستان) به دست آورده است سیستم ارتباطی و اطلاعاتی بسیار دقیقی بین جدایی طلبان بلوچ برقرار است که به سبب استفاده از تجهیزات پیشرفته آمریکایی ممکن شده است.
گفته می‌شود که در حال حاضر یک سازمان جاسوسی در تلاش است فعالیت جدایی‌طلبان بلوچ را کنترل کند. با این وجود نیروهای حفاظت مرزی اعلام کردند که ارتش پاکستان هنوز در بلوچستان وارد عمل نشده است.
انتهای پیام/خ
 http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921102001173#sthash.bdkRDU0I.dpuf

No comments:

Post a Comment