Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دو زندانی بلوچ پس از 6 سال همچنان ممنوع الملاقات اند


January 28, 2014
News-symbعابد بمبوری و اسحاق کلکلی دو زندانی سیاسی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان با گذشت 6 سال اجازه ملاقات با خانواده های خود را نیافتند.
عابد بمبوری و اسحاق کلکلی دو زندانی سیاسی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان با گذشت 6 سال اجازه ملاقات با خانواده های خود را نیافته اند. به گزارش کمپین فعالین بلوچ عابد بمبوری و اسحاق کلکلی در 30 فروردین ماه سال 1387 به اتهام ارتباط با یکی از گروههای ضدنظام بازداشت و هر کدام به 21 سال زندان محکوم شدند.
یکی از نزدیکان این زندانیان به کمپین فعالین بلوچ گفت: “مسئولین امور در هنگام محکومیت به آنها وعده دادند که پس از 5 سال اجازه استفاده از مرخصی را خواهند داشت. اکنون که حدود 6 سال از بازداشت آنان گذشته، دادستان با مرخصی هر دو نفر موافقت کرده است.
اما وزارت اطلاعات مانع اعزام آنها به مرخصی شده است.” وی همچنین در ادامه گفت: “وزارت اطلاعات برای خانواده های دو زندانی شرط گذاشته در صورتی برای ملاقات موافقت میکند که آنها قول بدهند با حکومتچیان همکاری کنند”
وی ادامه داد: من از دردها و رنجهایی که این خانواده ها کشیده اند با خبرم، و با اینکه این خانواده ها 6 سال است از فرزندانشان دور هستند، حکومت هنوز اجازه ملاقات با این زندانیان را به آنان نداده اند.
گفتنی است، این دو زندانی در طی مدت بازداشت شکنجه شده اند و اتهامات وارد شده را رد می کنند.


No comments:

Post a Comment