بنا بر آخرین گزارشهای دریافتی از ایالت بلوچستان پاکستان تعداد اجساد یافته شده در گورهای دسته جمعی که روز شنبه 25-01-2014 در خضدار بلوچستان کشف شدند تا امروز سه شنبه 28-01-2014 به 169 جسد رسیده است.

کلیه این اجساد که گفته می شود متعلق به فعالان بلوچ ربوده شده هستند، تجزیه شده و قابل شناسایی نیستند.

در همین حال برخی گروههای سیاسی بلوچ در داخل و خارج از پاکستان از سکوت رسانه های داخلی و خارجی این کشور در برابر این موضوع که آن را یک نسل کشی نامیده اند انتقاد کرده اند.

فعالان سیاسی بلوچ از دولت پاکستان خواسته اند تا اجساد را برای آزمایش و مشخص کردن هویت آنان زیرنظر تیمی از سازمان ملل به کویته مرکز ایالت بلوچستان انتقال دهند.

گفته می شود که از روز شنبه تا کنون سه گور دسته جمعی در خضدار بلوچستان کشف شده که در هر یک از آنها 17، 5 و 145 جسد پیدا شده است. و تلاش برای حفاری در اطراف این گورها همچنان ادامه دارد.

ارتش پاکستان که از سوی گروههای سیاسی بلوچ به دست داشتن در ربودن و کشتن بلوچها متهم است از ورود غیرنظامیان و رسانه ها به این منطقه جلوگیری می کند.
فعالان بلوچ ادعا می کنند که نیروهای امنیتی از ورود رسانه ها به منطقه خضدار جلوگیری می کنند.

در همین حال سازمان حقوق بشر بلوچستان (BHRO) فراخوانی را برای برگزاری تظاهراتی در کراچی در اعتراض به پیدا شدن گورهای دسته جمعی در خضدار صادر کرده و از مردم این شهر خواسته است تا در اعتراض به آنچه کشتار مردم بلوچ خوانده است روز چهارشنبه از محل شورای هنر کراچی تا باشگاه مطبوعات این شهر راهپیمایی و تظاهرات کنند.