Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تماس‌های تلفنی امام جمعه راسک و پسرش محدود شد



خبرگزاری هرانا – داماد مولوی فتحی محمد نقشبندی از زندان آزاد و تماس‌های تلفنی فتحی محمد و فرزندش عبدالقادر نقشبندی در زندان محدود شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز یکشنبه ۶ بهمن ماه فقیر محمد رئیسی داماد امام جمعه راسک فقیر محمد رئیسی که بیش از ۱ سال و ۹ ماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات به سر می‌برد در پی حکم تبرئه از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

حبیب الله سربازی خبرنگار و برنامه ساز تلویزیون در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: «خانواده فقیرمحمد برای آزادی وی وثیقه ۱۵۰ میلیونی گرو وزارت اطلاعات گذاشته‌اند. در حالی که ایشان و همراهان دیگر پرونده بی‌گناه هستند و در جلسات دادگاه بر بی‌گناهی خود تاکید کرده و اتهامات مربوطه را رد کرده‌اند. فقیر محمد رئیسی داماد مولوی فتحی محمد نقشبندی است که به اتهام ترور روحانی نزیک به دولت به نام جنگی زهی در بازداشت به سر می‌برده است. این در حالی است که خانواده مولوی جنگی زهی کلیه متهمین پرونده را بی‌گناه دانسته و طی نامه محضری خواستار آزادی و عدم پیگیری قضایی پرونده آن‌ها شده‌اند.»

وی در ادامه گفت: «از سوی دیگر مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک و فرزندش عبدالغفار نقشبندی پس از انتشار فایل صوتیشان که از زندان مرکزی زاهدان به بیرون درز کرده است از سوی ماموران امنیتی با محدودیت تماس تلفنی با خانواده‌هایشان مواجه شده‌اند.»

مولوی نقشبندی و فرزندش عبدالغفار نقشبندی در فایل‌های صوتی از سناریو وزارت اطلاعات در گناه کار نشان دادنشان انتقاد کرده و با توضیح روند نا‌عادلانه پرونده بر بی‌گناهی خود تاکید کرده‌اند.

در این فایل صوتی مولوی نقشبندی می‌گوید: پیش از شهادت مولوی جنگی زهی آقایانی از وزارت اطلاعات به دنبال سوژه‌ای برای اجرای اهداف مغرضانه خود علیه بنده بوده‌اند که پس از شهادت مولوی جنگی زهی زمینه را مساعد دیده و بنده را متهم کرده‌اند، در حالی که یکی از کار‌شناسان وزارت اطلاعات در هنگام بازجویی خود به من گفته است اتهام اصلی شما عناد با مسائل دینی و مذهبی و قبول نکردن طرح ساماندهی مدارس و مساجد و دفاع شما از بعضی از شخصیت‌های دینی و حمایت از کاندیدا‌ها در انتخابات مجلس و سخنرانی‌های ادواری مختلفی است که داشته‌اید.

شایان ذکر است دادگاه در احکامی سنگین مولوی نقشبندی را به ۱۵ سال حبس و تبعید به اردبیل و فرزندش عبدالغفار را به ۱۳ سال حبس و تبعید به مکانی نا‌معلوم و ۴ تن دیگر از همراهانش به نام‌های ملک محمد آبادیان، جابر آبادیان، نظام الدین ملازاده و جواد آبادیان را به اعدام محکوم کرده است.

مولوی فتحی محمد نقشبندی احکام صادره دادگاه علیه خود و همراهانش را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده و خواستار برگزاری جلسه‌ای علنی با حضور مسئولین و معتمدین استان و تفهیم اتهام شده است.

No comments:

Post a Comment