Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دوره جدید هفته نامه تلکی با سردبیری " محمود براهویی نژاد " منتشر می شود


دوره جدید هفته نامه تلکی با سردبیری " محمود براهویی نژاد " منتشر می شود
دوره جدید هفته نامه تلکی با سردبیری " محمود براهویی نژاد " منتشر می شود. براهویی نژاد از روزنامه نگاران قدیمی استان است که پیش از این سردبیری نشریاتی مانند مرزپرگهر،روزدرآ و عیاران و همچنین سرپرستی چندین نشریه سراسری را عهده دار بوده است.
  
به گزارش ندای زاهدان دوره جدید هفته نامه تلکی با سردبیری " محمود براهویی نژاد " منتشر می شود. براهویی نژاد از روزنامه نگاران قدیمی استان است که پیش از این سردبیری نشریاتی مانند مرزپرگهر،روزدرآ و عیاران و همچنین سرپرستی چندین نشریه سراسری را عهده دار بوده است.
وی دراین خصوص به  ندای زاهدان گفت : در 8 سال گذشته با سرپرستی روزنامه های سراسری فقط هویت روزنامه نگاری خود را حفظ کرده ام تا از آن فاصله نگیرم. اما در عمل فضایی برای فعالیت نداشتم و رسانه ای که محلی باشد و برای مردم این استان با محتوای بومی و مورد نیاز مخاطب اینجا منتشر شود، در اختیارم نبود. خوشبختانه با تغییر دولت رویکردها و نگاهها نسبت به مسایل فرهنگی تا حدی تغییر کرد اگر چه هنوز این تغییرات چندان محسوس و کافی نیست اما به هر حال امیدوار کننده است، زیرا حتی برخی مسایل که در گذشته فقط دغدغه ما بوده الان توسط خود مسئولان مطرح می شوند و دغدغه نظام هم هستند مثل موضوع تدریس و آموزش زبانهای محلی،.
براهویی نژاد افزود : به همین دلیل احساس کردم الان فرصت مناسبی برای بازگشت به فضای حرفه ای مطبوعاتی است. هفته نامه تلکی نیز که قبلا فقط در زمینه ورزشی انتشار می یافت و مدتی به دلیل برخی مشکلات انتشار آن متوقف شده بود یک امتیاز و فرصت خوبی برای استان است که باید از آن استفاده شود و مدیرمسئول آن آقای شاهوزهی نیز از افرادی هستند که سالها دغدغه کارهای ورزشی و فرهنگی را داشته و در این زمنیه ها کار کرده اند. برای همین درک خوبی از این کار دارند و این فرصت را در اختیارمان گذاشتند تا با انتشار این نشریه تریبونی را در اختیار مردم استان بگذاریم و علاوه بر معرفی قابلیتها و توانمندیهای استان که مهمترین آنها نیروی استانی توانمند هستند با انعکاس مشکلات مردم به گوش مسئولان نقش و تاثیر اندکی در حل مسایل و مشکلات استان داشته باشیم.
وی ادامه داد : همانطور که قبلا هم گفته بودم در هر گوشه از سیستان و بلوچستان افرادی هستند که اگر چه مورد بی مهری و جفای دولت ها و جامعه قرار گرفته اند، اما به عشق هنر و فرهنگ و ادبیات زنده اند و هنوز هم می نویسند و قلم می زنند و برخی نیز که نمی نویسند حافظه شان گنجینه ای از اشعار، داستانها و تاریخ این سرزمین است. هدف ما نیز شناساندن این افراد است و جلب حمایت از آنان و آثارشان تا نگذاریم بخش بزرگی از گنجینه ارزشمند فرهنگی ما به دلیل سهل انگاری و بی توجهی به فراموشی سپرده شود. تلکی هم نام یکی از بازی های محلی قدیمی در بلوچستان است که متاسفانه به فراموشی سپرده شده و اقدامی موثر و لازم تاکنون برای احیای بازی های بومی و محلی انجام نشده است و چون رویکرد اولیه نشریه ورزشی بود این نام برای آن انتخاب شده بود و حالا زمینه فرهنگی هم به موضوعات نشریه اضافه شده است.

http://www.nedayezahedan.com


No comments:

Post a Comment