Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مردم دلیر سنندج مانع اعدام جوان شدند..جلوگیری مردم از اعدام



مردم دلیر سنندج مانع اعدام جوان شدند..جلوگیری مردم از اعدام
یک جوان در سنندج
امروز ۴ بهمن
ديگر نميگذاريم
فرزندان ما را بکشيد.
اين پيام اقدام جسورانه
صدها نفر در مقابل زندان سنندج بود.
روزسه شنبه مقامات زندان مرکزي سنندج به خانواده عمر شهبازی خبر دادند که فرزندشان بامداد چهار شنبه اعدام ميشود. خبر اعدام فوري اين زنداني اسير جلادان اسلامي در زندان سنندج از طريق خانواده اش پخش شد. اوايل بامداد امروز يعني ۴ بهمن ماه ۱٣۹۱ تعدادی از اعضای خانواده و آشنایان فرد محکوم به اعدام و مردم کم کم در مقابل زندان مرکزی سنندج تجمع کردند.
قرار بر این بود امروز صبح ساعت 5 بامداد عمر شهبازي اعدام شود. اما خانواده او با دلهره و نگراني در مقابل زندان جمع شدند. کم کم مردم شهر با خبر شدند و به همدیگر خبر میدادند تا جلوی زندان مرکزی سنندج تجمع کرده و مانع اجراي اين حکم شوند. مردم با تجربه سنندج مردمي که بارها جان اعداميها را نجات داده اند٬ بسرعت در مقابل زندان تجمع کرده و در نهایت نزدیک ساعت 5 صبح جمعیتی حدود چهارصد نفر تجمع کردند. تیم اعدام و دادستان و قاضی و خانواده مقتول به همراه تعداد زیادی پلیس داخل زندان رفتند. همه چيز آماده بود که خون بريزند و دستهايشان را بشويند و مشغول صبحانه خوردن شون. اين بار اما روياي جنايتشان در هم ريخت. اين بار صدها نفر باهم زمزمه اعتراض سر داده و ميگفتند ديگر دوران اعدامها را به پايان ميرسانيم. ديگر نميگذاريم بکشيد و جنايت کنيد. تجمع ادامه داشت و نیروهای پلیس زیادی که اکثرا گارد ویژه بودند دو طرف بلوار ارشاد را قرق کردند و مردم را به محاصره دراورده بودند. اعتراض مردم بالا ميگرفت و خبر میامد که هنوز بخاطر تجمع اعتراضي مردم جرات اعدام ندارند.
پلیس با تشبثات فراوان قصد مرعوب کردن مردم را داشت. ساعت هفت و نيم صبح به تجمع کنندگان دو بار وحشیانه هجوم آوردند و با باتون و گاز اشک آور و اسپری مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند. اما مردم جسورانه مقابله ميکردند و عقب ننشستند. اين يک جنگ و نبرد مهم عليه اعدامها در ايران بود. چند نفر از جمله چند زن که جسورانه در صف اول بودند٬ مجروح شدند که تظاهر کنندگان انها را از محل کمی دورتر بردند. اما تجمع ادامه داشت. در نهایت ساعت ۹ صبح مزدوران حکومت اسلامي به زور ميخواستند مردم را متفرق کنند که نتوانستند. بعد قول دادند که اگر معترضين فقط در داخل ماشینها بنشینند٬ محکوم را اعدام نمیکنند. تعدادی از مردم در داخل ماشینها نشستند. ولی همچنان در مقابل زندان ماندند و منتظر پاسخ بودند. در نهایت تیم اعدام و خانواده مقتول و دادستان و قاضی به همراه تعداد زیادی ماشین پلیس از زندان خارج شدند و گاردیها نیز ناچار شدند صحنه را ترک کنند. خبر دادند که دادستان اعلام کرده است یکماه اعدام را عقب میاندازند تا خانواده محکوم بتوانند فرصت داشته باشند که از خانواده مقتول رضایت بگیرند. واقعیت اما بر کسی پوشیده نیست که آنها آماده اعدام بودند. ولي جرات اعدام کردن اين فرد را بدليل اعتراض صدها نفره و حضور مردمي خشمگين و جان به لب رسيده نداشتند. .

No comments:

Post a Comment