Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ابهام در قطع روابط ترکیه و اسرائیل --- جنگ ترک ها علیه کردها با استفاده از هواپیماهای اسرائیلی

آنکارا – خبرگزاری آناتولی، العربیه

ژنرال الکر باشبوگ فرمانده ارتش ترکیه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در جنگ خود با شورشیان کرد وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک.)، از هواپیماهای بدون سرنشینی استفاده می کنند که اخیرا از اسرائیل خریداری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، باشبورک تأکید کرده است که استفاده از هواپیماهای "حیرون" بیش از 10 روز آغاز شده است، مسأله ای که به گفته کارشناسان، سخن برخی سیاستمداران ترکیه درباره قطع رابطه با اسرائیل را به چالش می کشد.

پس از کشته شدن 9 فعال ترک که سوار بر ناوگان حامل کمک به مردم غزه توسط کاماندوهای اسرائیلی، برخی مقامات ترکیه از قطع رابطه با اسرائیل سخن گفتند. اما ترکیه که پیمانی نظامی با اسرئیل دارد، همچنان از تکنولوژی نظامی اسرائیل بهره می برد.

به نظر می رسد این مسأله توجه برخی از روزنامه نگاران ترک را به خود جلب کرده است. لالی کمال یکی از روزنامه نگاران در روزنامه "زمان" ترکیه است که در این باره نوشت: "این یک تناقض است میان خواست قطع روابط با اسرائیل از یک سو و از سوی نیاز به اطلاعات هواپیماها و ماهواره های جاسوسی و توانایی های تکنولوژی اسرائیلی که ترکیه آن را در اختیار ندارد."

باشبوگ گفته است که هواپیماهای "حیرون" برای جاسوسی از پایگاه های حزب کارگران کردستان ترکیه، بر فراز مناطق شمالی عراق به پرواز در می آیند.

چندی است که درگیری ها میان نظامیان ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه از سر گرفته شده است. در عملیات چند روزگذشته شورشیان کرد، دست کم 11 سرباز ترک کشته شد. در پی این عملیات ارتش ترکیه مناطق شمال عراق را که گفته می شود نیروهای پ.ک.ک آن جا پناه می گیرند. بمباران کرد.

هم اکنون کاماندوهای ارتش ترکیه در مرز با عراق در حال آماده باش قرار دارند. برخی ناظران "تابستانی" داغ را در این منطقه در مواجهه میان دو طرق پیش بینی کرده اند. رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه تهدید کرده است که پ.ک.ک را نابود خواهد کرد.

No comments:

Post a Comment