Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

روزنامه الوطن کویت به نقل از منابع غربی : سه احتمال برای وضعیت کنونی منطقه خاورمیانه وجود دارد

دبی - العربیه

روزنامه الوطن چاپ کویت روز چهارشنبه 23-6-2010 به نقل از منابع غربی نوشت " سه احتمال برای شرایط کنونی خاورمیانه وجود دارد" . "اول اینکه وضعیت (استاتیک) و به صورت کنترل شده ادامه یابد اما با این حال انفجارهای (بحران های) محدودی در برخی از مناطق رخ دهد". این منابع تاکید دارند، علیرغم این که نشانه های موجود چنین احتمالی را ضعیف می نماید، اما چه بسا در چند ماه آینده به واقعیت تبدیل شود، زیرا اسراییل و کشورهای غربی و در راس آنها ایالات متحده آمریکا در حال حاضر با گزینه های سختی مواجه هستند که ممکن است آنها را به سوی نوعی جنگ سرد در منطقه سوق دهد. که در چنین وضعیتی اسراییل دیگر نخواهد توانست به حمله نظامی علیه حزب الله، حماس و سایر گروههای تندرو دست بزند".

به گفته این منابع غربی آمریکا تمایلی به آغاز جنگ جدیدی در منطقه ندارد و به همین دلیل تلاش دارد تا با اعمال فشار شدید بر طرف های مختلف زمینه توافق در روند گفتگوهای فلسطینی – اسراییلی را بر اساس راه حلی مورد قبول فراهم آورد".

این منابع تصریح کردند " دولت اوباما به این باور رسیده است، که این بار آغاز هر گونه جنگی با توجه به افزایش دشمنی میان ترکیه واسراییل و روش تحریک آمیز ایران، احتمالا دامنه به سایر مناطق خاورمیانه کشیده خواهد شد."

با این همه منابع یاد شده وقوع احتمال دومی مبنی این که تنش در تمامی مناطق مختلف خاورمیانه افزایش یابد به نحوی که اوضاع از کنترل خارج شده و جنگ تمام عیاری در منطقه براه بیافتد را بعید ندانستند . بویژه این که به نظر می رسد ایران همچنان درصدد است با ادامه برنامه هسته ای خود، به چالش قطعنامه های بین المللی برود.

این منابع همچنین به احتمال سومی اشاره دارند مبنی براینکه اسراییل دست به اقدامات تحریک آمیزی برای ایجاد فضای جنگ بزند تا از این طریق بتواند با بیرون راندن فلسطینیان چه از روستاهای اشغال شده و چه از سرزمینهای سال 1948 ، طرح کشور جایگزین برای فلسطینیان را به عنوان عمل انجام شده ای به جامعه بین الملل تحمیل کند.

No comments:

Post a Comment